Yerli ödeme sistemi: Troy

Türkiye, banka ve kredi kartlarında kendi ödeme yöntemini hayata geçirdi. Mastercard ve Visa'ya rakip olan 'milli' ödeme yöntemi 'Troy' artık kartlardaki yerini almaya başladı. Bu yıl 10, 2017'de ise 29 banka Troy logolu kartlarını müşterilerine sunacak.

Türkiye'nin milli ödeme yöntemi hayata geçti. Kredi ve banka kartlarının sağ alt köşesinde yer alan ödeme sistemini gösteren alanda artık bir Türk markası da yer alıyor.

Türkiye'de kartlı ödeme sistemlerinde yeni bir dönem başladı. Bankalararası kart merkezi tarafından geliştirilen yerli ödeme yöntemi 'Troy' 1 Nisan 2016 itibarıyla kullanıma hazır hale geldi.

İlk işlem ise düzenlenen lansman toplantısında yapıldı.

Mastercard ve Visa'ya rakip olması beklenen Troy'un Türkiye'de bulunan 164 milyon adet kartta kullanılması bekleniyor. Bu yıl için 10 2017'de ise 29 banka Troy logolu kartları müşterilerine sunacak.

Türkiye'deki tüm pos, ATM ve e-ticaret siteleri, Troy logolu kartlarıyla işlem yapmaya hazır hale geldi. Troy, evlerde, işyerlerinde ve tüm alışverişlerde kullanılabilecek.

Bankalar arası kart merkezi Genel Müdürü Soner Canko,"Tüm dünyada kartlı ödemelerin ekonomilerin büyümesine yardımcı olduğunu görüyoruz. Kayıt dışı ekonomiyi önlüyor, enflasyonu düşürüyor, istihdam yaratıyor ve nakit para yükünden kurtarıyor" dedi.

Türkiye'de 106 milyon banka kartı, 58 milyon kredi kartı ve 2.4 milyon adet pos cihazı bulunuyor. Yıllık kartlı işlem tutarı ise 400 milyar doları buluyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.