İran’a ambargoyu en çok ABD delmiş

Reza Zarrab’ın İran’la yaptığı ticareti gerekçe gösterip, Türkiye’yi karalamaya çalışan ABD, kendi firmalarının İran’la alışverişini görmezden geliyor. Dünyada İran’a en çok mal satan firmalar ABD’li Bunga ve Cargill.

İran'a uygulanan ambargoyu büyük ölçüde iki ABD firmasının deldiği ortaya çıktı. Cargill ve Bunga, İran ile ticarette bütün dünyayı solladı.
Yeni Şafak'ın haberine göre; Türkiye'de darbe planı yapan ABD, gerekçe olarak Reza Zarrab üzerinden İran ambargosunun delinmesini göstermeye hazırlanıyor.
Fakat ABD, kendi ve AB firmalarının ambargo sırasında İran ile yaptığı ticareti görmezden geliyor.
ABD ve AB'li şirketler, ambargonun kalkmasından önce de ticaret yapıyordu.
Örneğin Bunga ve Cargill. İran'ın ambargo sırasında yaptığı 24 milyar dolarlık ticaretin sadece 9 milyar doları Türkiye ile. Geriye kalan miktarın 10 milyar doları sadece Bunga ve Cargill'e ait. ABD'li savcı Bharara, 2010-2015 yılları arasında İran'a konulan ambargonun delinmesine yönelik soruşturmayı 15 Aralık 2015'te tamamladı ama dosya ancak 16 Mart'ta, Bharara ile ABD Başkanı Obama görüştükten sonra devreye sokuldu. İran ambargosunu büyük ölçüde delen ABD firmaları Bunga ve Cargill'e dokunulmamasına bakıldığında bu soruşturmanın bir 'prensip' gereği olmadığı ortada.
Bu soruşturma üzerinden ABD'nin planı hem 150 milyar doları aşması beklenen İran'ın pazarına kendi firmalarını sokmak, hem de sisteme entegre etmek istedikleri İran'ın yerine Türkiye'yi devre dışı bırakmak.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.