Türkiye işsizlikte Avro Bölgesi ortalamasının altında

Türkiye, geçen yıl yüzde 10,3'lük işsizlik oranıyla Avro Bölgesi ortalamasının altında, AB ortalamasının ise üstünde yer aldı.

Türkiye, geçen yıl yüzde 10,3'lük işsizlik oranıyla Avro Bölgesi ortalamasının altında, Avrupa Birliği (AB) ortalamasının ise üstünde yer aldı. Genç işsizlikte ise Türkiye AB ve Avro Bölgesi ortalamasından daha iyi bir performans sergiledi.

AA muhabirinin Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat) ve Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden derlediği bilgilere göre, Türkiye'de geçen yıl itibarıyla işsizlik yüzde 10,3 oldu. 28 üyeli AB'de işsizlik ortalaması yüzde 9, aynı dönemde 19 üyesi bulunan Avro Bölgesi'nde ise yüzde 10,4 olarak gerçekleşti.

AB ülkeleri arasında işsizlik oranının en yüksek olduğu ülkeler sıralamasının zirvesinde yüzde 24,5 ile Yunanistan yer aldı. İşsizlik oranı İspanya'da yüzde 20,8, Hırvatistan'da yüzde 16,5, Güney Kıbrıs Rum Kesimi'nde yüzde 15,7 ve Portekiz'de yüzde 11,8 oldu. Söz konusu dönemde, AB içinde işsizlik oranı en düşük ülkeler yüzde 4,5 ile Çek Cumhuriyeti ve Almanya, yüzde 5,1 ile Malta olarak belirlendi.

AVRUPA'DA "GENÇ İŞSİZLİK" YÜKSEK

Türkiye, AB ülkelerinin en önemli sorunlarından biri olan genç işsizlikte de 2015 itibarıyla yüzde 18,5 ile AB üyesi 15 ülkeden daha iyi bir performans sergiledi. Söz konusu dönemde genç işsizlik oranı AB ülkelerinde yüzde 19,7, Avro Bölgesi'nde ise yüzde 22 oldu.
AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.