Fitch Türkiye için büyüme beklentisini yükseltti

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings Başekonomisti Coulton, Türkiye için 2016 yılı büyüme beklentilerini yüzde 3'ten yüzde 3,5'e yükselttiklerini bildirdi.

Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Fitch Ratings Başekonomisti Coulton, Türkiye için 2016 yılı büyüme beklentilerini yüzde 3'ten yüzde 3,5'e yükselttiklerini, 2015'ten gelen güçlü verilerin yakın vadede ekonomik ivmede artışa işaret ettiğini bildirdi.
AA muhabirinin sorularını yanıtlayan Fitch Ratings Başekonomisti Brian Coulton, "Türkiye için 2016 büyüme beklentimizi yüzde 3'ten yüzde 3,5'e yükselttik. 2015'ten gelen güçlü veriler yakın vadede ekonomik ivmede artışa işaret ediyor. Asgari ücretteki artış ve düşük petrol fiyatlarının desteği ile tüketici harcamaları artıyor. Makro politika duruşu ise oldukça gevşek" değerlendirmesinde bulundu.
"EN YÜKSEK YUKARI YÖNLÜ REVİZYON, TÜRKİYE İÇİN YAPILDI"
Fitch Ratings tarafından değerlendirilen gelişmiş ve gelişen ülkeler içerisinde bu yıl büyüme tahminlerindeki en yüksek yukarı yönlü revizyon, Türkiye için yapıldı.
Türkiye'nin 2017'de ise yüzde 3,6 büyümesi bekleniyor.
Tüm ülkeler içerisinde ise bu yıl büyüme beklentilerinde en büyük aşağı yönlü revizyon Rusya için yapıldı. Rusya'ya ilişkin büyüme tahmini yüzde 0,5'ten yüzde eksi 1,5'e, Brezilya'nın büyüme tahmini yüzde eksi 2,5'ten yüzde eksi 3,5'e çekildi.
Fitch Ratings'in, Türkiye'nin kredi notuna ve not görünümüne ilişkin bir sonraki değerlendirmesini 19 Ağustos'ta yapması bekleniyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.