Yerli İHA’lar ABD yolcusu

Türk mühendisler İHA’ların güvenliğini artırmaya yönelik çözümler geliştiriyor. ODTÜ Teknokent’te İHA’ların güvenlik seviyesini 3 kat artırmayı başaran mühendisler, geliştirdikleri yeni ürünlerle ABD pazarına girmeye hazırlanıyor.

Türk mühendisler, kullanım alanları ve sayıları hızla artan insansız hava araçlarının (İHA) güvenliğini artırmaya yönelik çözümler geliştiriyor. ODTÜ Teknokent'te Ar-Ge çalışmalarını sürdüren ANDAR Elektromekanik Sistemler bünyesinde çalışan mühendisler de bu çabalara geliştirdikleri özgün ürünlerle destek oluyor.
DÜNYAYA PAZARLANACAK
Şirketin İş Geliştirme Müdürü Gökhan Koyuncu yaptığı açıklamada, 2000 yılından beri beraber çalışan bir ekibe sahip olduklarını ve İstanbul Teknik Üniversitesinde öğrenciyken uluslararası uçak yarışmalarına katılarak başlayan ve ABD'de ikincilikle devam eden serüvende elde ettikleri birikimi Kara Kuvvetlerine hizmet vermek üzere tasarlanan yeni bir İHA Projesi'ne taşıdıklarını söyledi. Şirket olarak İHA'larda kullanılan elektronik ve mekanik parçalar ile bunların oluşturduğu sistemler üzerine çalıştıklarını anlatan Koyuncu, geliştirdikleri ürünlerin dünya pazarında yeni olduğunu ifade etti.
10 BİN SAAT UÇUŞ SÜRESİNE ULAŞTI
Yolcu uçaklarının hidrolik sistemler üzerine inşa edildiğini dile getiren Koyuncu, bu sistemlerin yeterli emniyet seviyesini sağladığını ve sertifikasyonda da sorun çıkmadığını belirtti. Genelde İHA'lar küçük oldukları için bir hidrolik sistem konulamadığını kaydeden Koyuncu, şöyle konuştu: "Türkiye'de geliştirilen İHA'lara entegre edilen ürünler, 10 bin saatin üzerinde uçuş sürelerine ulaştı. "
KUZEY AMERİKA'YA OFİS AÇILACAK
Hedeflerinin yurt içi pazarlarla sınırlı olmadığını, yurt dışı pazarlama olanakları üzerinde çalışmalar yürüttüklerini dile getiren Koyuncu, "Uçak üreticileri ya da İHA entegratörü gibi firmalar potansiyel müşterimiz. Bu da Avrupa ve Amerika'yı doğal pazar haline getiriyor. Kuzey Amerika'da ofis açmayla ilgili fizibilite çalışmaları yapıyoruz" diye konuştu.
İKİ FARKLI KARTLA UÇUYOR
İHA'ların kritik bileşenlerinden olan ve özgün olarak geliştirilen servo eyleyiciye ilişkin de bilgi veren Koyuncu, şunları kaydetti: "Uçuş esnasında, ürünümüz içerisindeki elektronik kartlarda veya elektrik motorunda bir arıza gelse bile uçak hiç bir fonksiyonunu kaybetmesin ve sağlıklı bir şekilde inebilsin diye her bir ürün içinde 2 ayrı sistem kullanıyoruz. Bunların elektronik kartlarını farklı tasarlıyoruz, üzerindeki yazılımlar ve işlemciler farklı oluyor."
HELİKOPTER İÇİN ZEMİN HAZIR
Geliştirdikleri çözümün performansını artırmak için TÜBİTAK projeleri yaptıklarını ve ODTÜ'den danışmanlık aldıklarını anlatan Koyuncu, ürünü daha emniyetli ve ufak hale getirmek için çabalarken hidrolik tipler ile doğrudan değiştirilebilecek bir ürün ortaya çıkardıklarını, insansız helikopterde kullanılabilecek nitelikteki bu ürünün yurt dışında da çok ilgi çektiğini belirtti. Koyuncu, Vestel, Türk Havacılık ve Uzay Sanayii AŞ ve ASELSAN'la işbirliği yaptıklarını vurguladı.
Yeni Şafak

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.