Cerattepe yalanları ve gerçekler!

Gezi Parkı üzerinden ülkeyi karıştırmaya çalışan karanlık lobi yine sahneye çıktı ve Artvin Cerattepe'de yapılması planlanan madeni bahane ederek yeni bir Gezi olayı çıkarmaya çalıştı. Medyayı da yanına alan kaos lobisi medya üzerinden ortalığı karıştırmak için tüm imkanlarını kullandı. Aslında amaç çok farklıydı. Hem ülke huzurunu bozmak hem de ülke ekonomisine katkıda bulunacak bir girişimi baltalamaktı. İşte Cerattepe ve bakır gerçeği!

Bakır. Türk kahvesine güzel tadını veren tüm otantik tatların mutfağında vazgeçilmez olan. Hatta kendi rengine adını veren maden. Bakır günlük hayatımızda vazgeçilmez bir yere sahip. Bakır olmasaydı gaz lambaları tarih olmazdı. Hatta evimizde televizyon, çamaşır makinesi, buzdolabı, ütü ve elektrikle çalışan diğer aletlerin hiçbiri olmazdı.
Bir otomobilde ortalama 12 kilogram, konutlarımızdaysa ortalama 25 kilogram bakır ihtiyaç var. Türkiye'nin yıllık bakır ihtiyacı 450 bin ton. Fakat ne yazık ki ülkemizde üretilen bakır sadece 100 bin ton civarında. Yetersiz üretim nedeniyle yaptığımız bakır ithalatı ise 4 milyar dolar! Bunun nedeni ülkemizde madencilik sektörünün gelişiminin önündeki engeller. Çözümse kendi kaynaklarımızı doğayı koruyarak değerlendirmek, modern teknolojiyi kullanarak çevreye etkisi minimum olan madencilik çalışmalarıyla ülkemizde madencilik sektörünün gelişimine katkıda bulunmak ve bakır üretiminde ithalatı önleyecek seviyede üretim miktarını yakalamak. Bugün ülkemizdeki bakır üretiminin yaklaşık yarısını gerçekleştiren Türkiye'nin cevherden bakır üreten ülke ekonomisine hatırı katkılar sağlayan Eti Bakır Artvin Cerattepe'de bunu başarmak için çalışıyor.


50 BİN AĞAÇ YALANI
Diyorlar ki Cerattepe için 50 bin ağaç kesilecek. YANLIŞ! Teleferik sistemi dahil tüm maden çalışmaları için sadece 3 bin 500 ağaç kesilecek. Maden işletme ömrünü doldurur doldurmaz bölge yeniden ağaçlandırılacak.
4406 HEKTAR MESELESİ
Maden sahası 4406 hektar alanı kapsayacak. Ancak maden çalışmaları sırasında bu alanın yalnızca 15 hektarlık kısmı kullanılacak.
SU KAYNAKLARI MESELESİ
Maden sahası Cerattepe bölgesinde su kaynaklarıysa Atabarı Kayak Merkezi'nin de olduğu Genya Dağı'nın eteklerinde bulunuyor. Dolayısıyla projenin Artvin'in su kaynaklarıyla hiçbir bağlantısı olmayacak. Ayrıca yeraltı suları çökertme havuzlarında dinlendirildikten ve biyolojik arıtma sürecinden geçirildikten sonra deşarj edilecek.
TESİS MESELESİ
Maden çıkarma ve taşıma faaliyetleri dışında Cerattep'de tesis olmayacak. Dolayısıyla bölgede herhangi bir siyanür havuzu da olmayacak. Maden çıkarılır çıkarılmaz Artvin dışına taşınacak.
YERYÜZÜNDE DEĞİL YER ALTINDA ÇALIŞMA
Madene sadece küçük bir tünelden giriş yapılacak. Çıkarılan maden tünelin girişine getirildikten sonra teleferik sistemiyle bölgeden uzaklaştırılacak. Bölgeden akra taşımacılığı olmayacağı için nakliyat sırasında toz da oluşmayacak.
ARTVİN EKONOMİSİ CANLANACAK
Cerattepe madeni Artvin ekonomisini 3 ayrı koldan canlandıracak.
1. İSTİHDAM: Madende 227 kişi doğrudan iş gücü, 160 kişi de dolaylı olarak toplamda 387 kişi konumlandırılacak.
2. YEREL İNŞAAT SEKTÖRÜ: Çimento, mazot ve yedek parça gibi ihtiyaçlar Artvin'den temin edileceği için yerel inşaat sektöründe gözle görülür bir canlanma yaşanacak.
3. TAŞIMACILIK: Madenden çıkarılacak malzeme teleferik yoluyla Çoruh nehri geçildikten sonra sonar kamyonlarla taşınacağından yerel taşımacılık sektörü hareketlenecek.
Eti Bakır Cerattepe'de modern ve ideal madencilik ölçütlerinde çalışıyor TÜRKİYE KAZANIYOR.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.