İsrail'e ihracatın artması yüzleri güldürdü

Rusya'nın yaptırımlarıyla darbe yiyen meyve ve sebze ihracatı için yeni pazarlar aranırken İsrail'e ihracatın yüzde 4043 artış göstermesi moral verdi.

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Başkanı Şemsi Bayraktar, Rusya'nın ambargosu, Irak ve Bulgaristan'a yönelik yaş sebze ve meyve ihracatındaki sıkıntının, diğer ülkelerle atlatılmaya çalışıldığını belirtti.
RUSYA BÜYÜK DARBE VURDU
Ocak ayında, Rusya'ya ihracatın, 2015'in aynı ayına göre yüzde 86.8 gerilediğine dikkat çeken Bayraktar, Irak'a ihracatın da yüzde 41.2 azaldığını belirtti.
Bayraktar, "En büyük ihracat pazarı Rusya'ya ihracat 82.9 milyon dolardan 10.9 milyon dolara, ikinci büyük ihracat pazarı Irak'a ihracat 44.8 milyon dolardan 26.3 milyon dolara, Bulgaristan'a ihracat 6.7 milyon dolardan 4.1 milyon dolara indi" dedi. Sıkıntının, diğer ülkelerle atlatılmaya çalışıldığını ifade eden Bayraktar, şöyle devam etti:
İSRAİL'E İHRACATTA MÜTHİŞ ARTIŞ

"İsrail'e yapılan ihracat yüzde 4043.7, Suudi arabistan'a yüzde 49.7, Polonya'ya yüzde 40.3, Ukrayna'ya yüzde 26.9 arttı ama düşüşleri telafi edemedi. Ukrayna'ya ihracat 14.3 milyon dolardan 18.1 milyon dolara, Suudi Arabistan'a 5.6 milyon dolardan 8.4 milyon dolara, Polonya'ya 2.7 milyon dolardan 3.8 milyon dolara, İsrail'e 66 bin dolardan 2.7 milyon dolara yükseldi."
Bayraktar, sıkıntı sürerse, üreticinin, borcunu ödeyememe durumuyla karşı karşıya kalabileceğine dikkat çekti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.