Türkiye'ye 40 milyar $'lık yabancı yatırım gelebilir

Uluslararası Yatırımcılar Derneği Genel Sekreteri Özlem Özyiğit "Altyapı hazırlıkları yapılırsa uluslararası doğrudan yatırımların orta vadede 40 milyar dolar bandını görmesi mümkün" dedi.

Uluslararası Yatırımcılar Derneği (YASED) Genel Sekreteri Özlem Özyiğit, 2015'te Türkiye'ye giren uluslararası doğrudan yatırım miktarının 16 milyar doları aştığını belirterek, "Altyapı ve yasal hazırlık yapılırsa, uluslararası doğrudan yatırımın orta vadede 40 milyar dolar bandını görmesi potansiyel olarak mümkün" diye konuştu.
Özyiğit, Türkiye'ye giren uluslararası doğrudan yatırım miktarının 2014'te 12,5 milyar dolar, geçen yıl ise 16,5 milyar dolar seviyelerinde gerçekleştiğini söyledi. Söz konusu artışın Türkiye için güzel göründüğünü ancak küresel pazara bakmak gerektiğini anlatan Özyiğit, şu değerlendirmelerde bulundu:
2015'TE 16.5 MİLYAR $

"Geçici rakamlara göre 2015'te dünyada 1,7 trilyon dolarlık doğrudan sermaye akışı gerçekleşti, buna göre 2014'e kıyasla yüzde 35'lik bir artış var. Bu açıdan bakıldığında, Türkiye'deki artış biraz geride kalmış oluyor. Türkiye geçen yılı 16,5 milyar dolarla kapatırsa, dünyada ise 1,7 milyar dolar olarak gerçekleşirse ülke olarak hâlâ yüzde 1'deyiz. Hedef payı yüzde 3'e yükseltmek, bu da sermayenin 3 katına çıkması demek. Altyapı ve yasal hazırlık yapılırsa uluslararası doğrudan yatırımın orta vadede 40 milyar dolar bandını görmesi potansiyel olarak mümkün."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.