E-ticaret kullanımı hızla artıyor

ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Orhun, "2009'da yüzde 11'ler düzeyinde bulunan e-ticaret kullanımı 2015'te yüzde 33,1 seviyesine çıkarak, 6 yılda 3 katına ulaştı" dedi.

ETİD Yönetim Kurulu Başkanı Orhun, Türkiye'de hem girişimcilerin hem de tüketicilerin gözdesi haline gelen e-ticaret sektörüne ilişkin değerlendirmelerde bulunarak 2016 yılı beklentilerini paylaştı.
Orhun, e-ticaret sektörünün 2015 yılında yüzde 30-40 arasında büyüdüğü bilgisini vererek, söz konusu büyümede e-ticaret şirketlerinin lokomotif görevi gördüğünü söyledi
"4,5G MOBİL TİCARETE POZİTİF KATKI GETİRECEK"
E-ticaret sektörünün cirosal büyüklüğünün 2015 raporlarında 25 milyar lirayı geçeceği öngörüsünde bulunan Orhun, şunları kaydetti:
"Ancak gelişim ve mobil e-ticaret oranları dünyanın birçok ülkesine göre çok daha yüksek olduğu için, 'hızlı bir büyüme sürecindeyiz' diyebiliriz. 2016'da hayatımıza girecek olan 4,5G'nin de sektörümüze pozitif katkı getireceği aşikar."

"ONLİNE ALIŞVERİŞİN YÜZDE 30'U MOBİLDEN GELECEK"
Orhun, internetin hızlanmasının her zaman e-ticarete olumlu yansıdığına işaret ederek, bu gelişmeyle mobil ticarette de daha iyi sonuçlar alınacağını dile getirdi.
E-ticaret site trafiklerinin yüzde 50'ye yakın bir kısmının mobilden alındığını aktaran Orhun, bu oranın daha da artacağını ifade etti.
Orhun, yapılan bir araştırmanın, Türkiye'de 30 milyonun üzerinde internet bağlantılı akıllı cep telefonu bulunduğunu ortaya koyduğunu dile getirerek, şöyle devam etti:
"Online alışveriş yapan her 5 kişiden biri mobil cihazları tercih ediyor. 2016'da e-ticaret ile alışveriş yapmayı tercih eden kullanıcıların yüzde 30'unun artık mobil cihazlar üzerinden alışveriş yapacağını rahatlıkla söyleyebiliriz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.