Arçelik, dünya devi Toshiba'yı almak üzere

Arçelik, Japon devi Toshiba'nın beyaz eşya bölümünü satın almak için masaya oturdu. Böylece şirket, Asya'daki varlığını güçlendirmiş olacak

Küresel siyasi ve ekonomik belirsizliklere rağmen Türk şirketlerinin yurtdışındaki yatırımları devam ediyor. Japon Kyodo Ajansı'na göre Türkiye'nin en büyük beyaz eşya üreticisi Arçelik, dünya devi Toshiba ile satış görüşmesi yapıyor. Ajans Arçelik'in Toshiba'nın ev eşyaları birimini almak için masaya oturduğunu bildirdi. Arçelik daha önce yaptığı açıklamada bu yıl için yüzde 10 büyüme hedeflediğini açıklamıştı. Söz konusu açıklamada bu yıl ana faaliyet bölgelerinde aynı kalan veya artan bir pazar payına ulaşılacağı tahmin edildiği aktarılmış, beyaz eşya satış adedi artışının Türkiye'de yüzde 3-5, yurt dışında yüzde 2 olacağı ve şirketin, 2016 yılı ve uzun vadeli FAVÖK marjı beklentisini yüzde 11 olarak belirlediği belirtilmişti.
ZOR GÜNLER GEÇİRİYOR
Dünyanın en büyük teknoloji firmalarından Toshiba hisseleri 5 Şubat'ta son 35 yılın en düşük seviyesine gerilemişti. Firmanın bu mali yıl sonunda 6 milyar dolar zarar beklediğini açıklaması ise borsayı alt üst etmişti. Elektronik tencereden nükleer santrale kadar pek çok alanda faaliyet gösteren firmanın bilgisayar bölümünü kapatacağı iddia edilmişti. Haberin ardından Arçelik hisseleri yüzde 7.33 değer kazanarak 18.73 TL'yi gördü.
Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.