Koç Holding'in net karı 2015 yılında yüzde 32 yükseldi

Koç Holding'in net kârı 2015 yılında, bir önceki yıla göre yüzde 32 artışla 3.57 milyar liraya yükseldi.

Koç Holding'in Kamuyu Aydınlatma Platformu'na (KAP) açıkladığı bilançosuna göre, şirketin toplam gelirleri de 1.2 artışla 69.5 milyar liraya çıktı.
TÜPRAŞ'IN NET KARI YÜZDE 75 ARTIŞTA
Koç Grubu kuruluşlarından Türkiye'nin en büyük şirketi, Tüpraş'ın net kârı da 2015 yılında yüzde 75 artışla 2.55 milyar liraya çıktı. Şirketin KAP'a yaptığı açıklamaya göre, aynı dönemde satış gelirleri ise yüzde 7 düşüşle 36.9 milyar liraya geriledi.
Açıklamaya göre Tüpraş, bu yıl üretimin yaklaşık 28 milyon ton, toplam satışın ise 30 milyon ton civarında olmasını öngörüyor. Kapasite kullanımının yüzde 100 düzeyinde gerçekleşmesinin beklendiği belirtilen açıklamada, "Ürün ithalatının asgari seviyede ve üretimden satışın artırılmasına odaklanmayı bekliyoruz" denildi.
Açıklamaya göre Tüpraş 2016 yılında, Türkiye'nin akaryakıt fiyatlarını belirlemede ölçüt olarak kullandığı Brent tipi petrolün varil başına fiyat ortalamasını 45-55 dolar olarak öngörüyor.
FORD OTOSAN'IN NET KARI YÜKSELİŞTE
Koç Grubu şirketlerinden Ford Otosan'ın net karı da 2015'te yüzde 42 artışla 841.9 milyon liraya yükseldi. Şirketin Cuma akşamı KAP'a bildirdiği finansal sonuçlarına göre, 2015 satış gelirleri de yüzde 40 artışla 16.75 milyar lira olarak gerçekleşti.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.