Sanayi üretim endeksi yüzde 4,5 arttı

Takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretim endeksi, geçen yıl 2014'e göre yüzde 4,5, mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretimi ise 2015 Aralık'ta, kasım ayına göre yüzde 0,8 yükseldi.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), geçen yılın aralık ayına ve 2015 yılına ilişkin sanayi üretim endeksi sonuçlarını açıkladı.
Buna göre, mevsim ve takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretimi, geçen yıl aralıkta kasıma göre yüzde 0,8 artış gösterdi.
Takvim etkisinden arındırılmış sanayi üretimi ise 2015 Aralık'ta bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4,5, arındırılmamış sanayi üretim endeksi ise aynı dönemde yüzde 3,2 yükseldi.
- BEKLENTİLER
AA Finans "Sanayi Üretimi Beklenti Anketi"ne katılan ekonomistler, geçen yılın aralık ayında arındırılmamış sanayi üretim endeksinin yıllık yüzde 3,92 artmasını öngörüyordu.
Ekonomistler, aralıkta arındırılmamış sanayi üretim endeksinin 2014'ün aynı ayına göre yüzde 3,92 yükselmesini beklerken, söz konusu ay için sanayi üretimi endeksi beklentileri yüzde 1,30 ve yüzde 6 aralığında yer alıyordu.
TÜİK verilerine göre, sanayi üretim endekslerinin takvim etkisinden arındırılmış yıllık değişim oranları şöyle:
Yıl Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Yıllık Ortalama
2012 0,8 2,1 3,5 4,3 3,6 1,9 3,1 1,4 4,5 0,7 3,5 -0,8 2,4
2013 1,7 4,3 2,1 2,8 0,6 4,9 4,0 0,7 6,4 2,4 4,8 6,8 3,5
2014 7,6 5,1 4,5 5,0 3,4 1,5 3,3 4,7 2,6 2,3 0,6 2,5 3,5
2015 -2,1 0,9 4,7 3,8 2,4 5,5 0,3 7,2 2,8 4,6 3,5 2,3 4,5

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.