Çin beyaz eşya üretiminde Türk ortak arıyor
Çin, dünyanın ikinci büyük beyaz eşya üreticisi Türkiye'de fırsat kolluyor. Çinli heyetler Türkiye'deki OSB'leri gezerek, üretim için ortak arıyor. Türkiye'nin lojistik avantajlarından etkilenen Çin, buradan Avrupa'ya açılacak.
- Ekonomi
- Giriş Tarihi: 00:00 | 06.02.2016
- Güncelleme Tarihi: 11:47 | 06.02.2016
KONUT SEKTÖRÜ DOPİNGİ
"İç pazarda büyümenin itici gücü konut satışlarından kaynaklanıyor. Gecen yıl toplam 1.3 milyon konut satıldı, bunun önemli bir kısmını ise yeni konut satışları oluşturdu. Yeni konut aynı zamanda yeni beyaz eşya anlamına geliyor. Nüfus artışı, evlilik, boşanma ve açılan öğrenci evleri de sektör büyümesine önemli kakı sağlıyor. Geçen sene ihracatta yaşanan yüzde 6 büyümenin bu yıl Avrupa'daki düşük büyüme oranları, Ortadoğu'daki karışıklık gibi sebeplerle yüzde 5 olarak gerçekleşmesini bekliyoruz."
CİROLARI 30 MİLYARI AŞTI
Güler, "Son yıllarda şirketlerimiz markalaşma alanında da daha fazla yatırım yapmaya başladı. Konsolide ciromuzda, bütün üyelerimizin 30 milyar liralık bir toplam cirodan bahsedebiliriz. Ciromuzun çoğu da ihracattan geçiyor, ihracatta ağırlığımız Avrupa Birliği'nde ama son yıllarda diğer ülke ve kıtalara da kaymaya başladı" değerlendirmesini yaptı.
150 ülkeye ihracat
Güler, açıklamalarına şöyle devam etti: "Üyelerimiz toplam 150 farklı ülkeye ihracat yapıyorlar. Bu ülkelerin içinde Avustralya dahi var. Çin Avusturalya'ya daha yakın olmasına rağmen, üyelerimizin yakaladığı teknolojik farklılıklar dolayısıyla buraya da ihracat yapabiliyoruz."
Fiyatlar ucuzlar
Çinli heyetlerin Çerkezköy Organize Sanayi Bölgesi'ni (OSB), Kayseri OSB'yi ziyaret ettiğini anlatan Yamaç, "Türk firmalarla ortaklık kuracak yer arıyorlar. Heyetler daha ziyade ticaret ve sanayi odaları ama içlerinde şirketler de var. Çin'in Türkiye'de yatırım yapması halinde belki de beyaz eşya fiyatları ucuzlayacak" ifadelerini kullandı.
AVRUPA'YA AÇILIŞ KAPISI
TÜRKBESD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Muharrem Yamaç da, Türkiye'nin yıllık 23 milyon adetlik beyaz eşya üretimiyle Çin'in ardından dünyanın en büyük ikinci beyaz eşya üreticisi konumunda bulunduğunu ve cazibe merkezi haline geldiğini söyledi. Bu özelliğiyle Türkiye beyaz eşya sektörünün Çinli firmaların ilgisini çektiğini belirten Muharrem Yamaç, "Çin lojistik maliyetleri yüksek olduğundan, Çinliler şu an harıl harıl Türkiye'de ortaklık arıyor. Burada üretip Avrupa'ya açılmak istiyorlar" dedi.
500 bin kişiye dolaylı istihdam
Üyelerinin doğrudan istihdam ettiği çalışan sayısının 40 bin, dolaylı istihdamının ise 500 bin olduğu bilgisini veren Güler, "Bizim toplam 23 milyon adet üretimimiz var, bunun 18 milyon adedi ihracat. Yani ciromuzun, üretimimizin yüzde 75'i ihracattan geçiyor" ifadelerini kullandı.