Fırın sayısına sınırlama geliyor

Ekmek fiyatları tarım bakanlığı ile fırıncıları karşı karşıya getirdi. Bakan Faruk Çelik ekmeğin maliyetinin 61 kuruş olduğunu açıkladı, "neden 1 lira 25 kuruşa satılıyor?" diye sordu. Fırıncılar Federasyonu ise 61 kuruşluk maliyetin gerçekçi olmadığını açıkladı. Bakanlık ekmek fiyatlarında düşüşü sağlayabilmek için son çare işletme hatalarının önüne geçecek. Yani fazla olan fırın sayısına sınırlama getirilecek.

A HABER - Ekmekte fiyat tartışması giderek artıyor. Zam var mı yok mu karmaşası sürüyor.
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik, "Bir ekmeğin 61 kuruş maliyeti var" dedi.
Türkiye Fırıncılar Federasyonu Başkanı Halil İbrahim Balcı ise, "Türkiyede ekmeğin fiyatı maliyeti 61 kuruş demek gerçek dışı bir olay" diye yanıt verdi.
250 gram ekmek bir süre önce Ankara'da 75 kuruştan 1 liraya, İstanbul'da ise 1 liradan 1 lira 25 kuruşa çıktı. Fiyatlar arttı ancak fırıncılar zam olmadığını söylüyor.
EKMEKTE FİYAT TARTIŞMASI
Fırıncılar Federasyonu Başkanı Balcı, ekmek fiyatlarına ilişkin bugün basın toplantısı düzenledi. Balcı, "Fırıncı esnafı yaklaşık 2,5-3 yıldır bir değişikliğe gitmemiştir" dedi.
Peki fiyatlar neden yükseldi? 2014 yılı başında örneğin Ankara'da 250 gram ekmek fiyatı 1 lira olarak belirlendi. Buna karşın fırıncılar bunu bu zamana kadar uygulamadı. Ancak son dönemde artan maliyetler karşısında 1 liralık tarifeli fiyata dönüldü. İstanbul için de aynı süreç işledi.

Bakan Çelik açıkladı: Ekmeğin maliyeti 61 kuruş, zam tartışmalarına son noktayı koydu.

"EKMEĞİN MALİYETİ 61 KURUŞ"


Fiyatlardaki artış vatandaş kadar hükümeti de rahatız etti. Tarım Bakanı Faruk Çelik, fiyatların yüksek olduğuna vurgu yaptı:
"Bir ekmeğin 61 kuruş maliyeti var. 'Bunu değiştirecek bir şeyiniz varsa getirin' dedik ama işletme hatalarınızı bize getirmeyin. İşletme hatalarını vatandaşa yüklemeye kimsenin hakkı yok. Dolayısıyla 61 kuruş doğru ki 70 kuruşa satan illerimiz var. 1 lira afaki bir rakamdır, doğru değildir. İllerdeki bu kararı alan gerek fırıncı esnafını, gerek sorumlu sivil örgütlerini göreve davet ettim, yine ediyorum. 75 kuruşa ekmek satıldığına göre siz de 90 kuruşa satabilirsiniz. Vatandaşın bu zaruri ihtiyacıdır. Ekmeğin maliyeti bellidir, Türkiye'nin genelinde de satış fiyatı bellidir. 'Neden 1 lira, neden 1 lira 25 kuruş' diye sesleniyorum. Bunu haklı kılacak hiçbir neden yok. Bu anlamda, anlamsız bir şekilde Bakanlıkla karşı karşıya gelmenin bir anlamı yok."
Ancak fırıncılar öyle düşünmüyor. Balcı'ya göre, 61 kuruştan ekmeğin satılması mümkün değil. Fırıncılar Federasyonu Başkanı, "Bir tek unu ekmeğe katsanız unun maliyeti 30-32 kuruştur. Bunun işçilik giderleri büyük maliyet oluşturmaktadır" açıklaması yaptı.
FIRIN SAYISINA SINIRLAMA
Konunun takipçisi olmaya devam edeceklerini ifade eden Çelik, fırın açanların pazar payını da dikkate alması gerektiğini söyledi. Çelik, işletme zararlarından dolayı vatandaşın ceza çekmeye devam edemeyeceğini vurguladı. Belediyelerin satışa sunduğu ekmek fiyatlarından örnekler veren Çelik, "Bir belediye 250 gram ekmeği 62,5 kuruşa, bir diğeri 75 kuruşa satıyorsa ve piyasada da fiyatlar bu şekilde ise siz neden 1 lira ile 1 lira 25 kuruşa ekmek satıyorsunuz" değerlendirmesinde bulundu.
İşletme hataları ve fırın sayısındaki artış maliyetleri yükseltiyor. Bunun önüne geçmek için de yeni bir hazırlık var.
Fırın sayısına 15 bin kişiye 1 fırın düşecek şekilde sınırlama getirilmesi planlanıyor. Ayrıca ruhsatı olmayan yerlerin ekmek satışı yapmasının da önüne geçilecek.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.