Dolar 3 TL sınırına geriledi

Dolar/TL, petrol fiyatlarındaki kısmi toparlanma, ECB Başkanı Draghi'nin açıklamaları ve BoJ'un teşvik beklentileriyle 3 TL sınırına kadar geriledi.

Dolar/TL, petrol fiyatlarındaki kısmi toparlanmanın yanı sıra Avrupa Merkez Bankası (ECB) Başkanı Mario Draghi'nin açıklamalarının yeni bir parasal genişleme sinyali olarak algılanması ve Japonya Merkez Bankasından (BoJ) teşvik beklentileriyle düşüşe geçerek 3 TL sınırına kadar geriledi.
Draghi, ECB faiz kararının ardından yaptığı açıklamada enflasyonun hedeflenen yüzde 2 seviyesine gelmesi için para politikası duruşunu yeniden ele alabileceklerini belirtti. Bu açıklamanın ECB'den daha fazla teşvik beklentilerini beraberinde getirmesiyle dolar/TL dün gördüğü en yüksek seviye olan 3,05'ten düşüşe geçerek günü 3,0124'ten tamamladı.
Bugün ise BoJ'un daha fazla genişleyeceğine ilişkin haberler ve petrol fiyatlarının yeniden 30 doların üzerine çıkmasının ardından artan yatırımcı risk iştahı küresel pay piyasalarındaki yükselişi desteklerken, dolar/TL de düşüşünü sürdürerek 3 sınırına kadar geriledi.
Dolar/TL şu dakikalarda 3,01'in hemen üzerinden işlem görüyor. Avro/TL ise güne 3,2770 seviyelerinden başlamasının ardından şu dakikalarda yaklaşık 10 günü en düşük seviyesi olan 3,2615'ten alıcı buluyor.
Analistler, bugün Avrupa ve ABD'de imalat sanayi Satınalma Yöneticileri Endeksi (PMI) verilerinin takip edileceğini belirterek, dolar/TL'de 2,9850 seviyesinin destek, 3,04'ün ise direnç konumunda bulunduğunu kaydediyor.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.