Bir paket sigara 10 ekmeğe bedel

Yılda yaklaşık 2 milyar liralık ekmeğin israf edildiği Türkiye'de ortalama bir paket sigara bedeliyle 10 ekmek alınabiliyor.

Türkiye'de sigara için yılda ortalama yaklaşık 20 milyar dolar harcanıyor. Her yıl, dünyada yaklaşık 6 milyon, Türkiye'de ise 110 bin kişi sigara nedeniyle yaşamını yitiriyor.
Sağlık Bakanlığı, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), Ekonomik Kalkınma ve İşbirliği Örgütü (OECD) ve Küresel Yetişkin Tütün Harcaması Raporlarından derlediği bilgilere göre, Türkiye'de sigara için yılda ortalama 20 milyar dolar harcanıyor. Her yıl, dünyada yaklaşık 6 milyon, Türkiye'de ise 110 bin kişi sigara nedeniyle yaşamını yitiriyor.
Yılda yaklaşık 2 milyar liralık ekmeğin israf edildiği Türkiye'de ortalama bir paket sigara bedeliyle 10 ekmek alınabiliyor.
Sigaraya harcanan parayla günde 10 kişinin karnı doyabilir
Dünya nüfusunun yaklaşık dörtte birinin sigara tükettiği göz önünde bulundurulursa, sigaraya harcanacak parayla bir kişi günde en az 10 kişinin tok yatmasına yardımcı olabilir.
Türkiye'de, 9 Temmuz 2009'dan itibaren tüm kapalı alanlarda uygulanan "Dumansız Hava Sahası" yasasıyla, sigara içme oranları ve sigaraya harcanan miktar azalmasına rağmen, Türkiye hala dünyada sigara içen ülkeler arasında 11'inci sırada bulunuyor.
Yasadan önce, 2008 yılında, yüzde 32 olan sigara içenlerin oranı, 2012'de yüzde 27'ye, 2015 sonu itibarıyla yüzde 24'e geriledi. Erkeklerde yüzde 48 olan sigara içme oranı yüzde 41 seviyelerine, kadınlarda ise yüzde 15'lerden 13'lere indi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.