Ülker'den tarihinin en büyük yatırımı
İngiliz United Biscuits'i satın alarak dünya üçüncüsü olan Yıldız Holding, 2016 ve 2017'de tarihinin en büyük yatırımlarını yapmaya hazırlanıyor
- Ekonomi
- Giriş Tarihi: 00:00 | 15.01.2016
- Güncelleme Tarihi: 07:39 | 15.01.2016
HEDEF DÜNYA İKİNCİLİĞİ
Cem Karakaş, hedeflerinin dünya ikinciliği olduğunu; bulundukları coğrafya ve gelişmekte olan ülkeler arasında ise birinciliğe oturmak istediklerini söyledi. Herhangi bir firmalarını satmak veya bir iş kolundan çıkmak istemediklerini belirten Karakaş, "United Biscuits'i bünyemize kattıktan sonra kârlılığımız pound bazında yüzde 10 civarında arttı. Şu an itibariyle bizim brüt satışlarımızın yüzde 26'sı ve United Biscuits'in ana markası olan Mc Vities, Ülker ve Godiva markaları Yıldız Holding'in global markaları olarak büyütülecek. Atıştırmalık alanından global yolculuğumuza devam etmek istiyoruz. Türkiye'deki işlerimizi korumak, kollamak istiyoruz ama aynı zamanda bisküvi sakız ve kek alanındaki üçüncülüğümüzü ikincilik yapmak, özellikle bulunduğumuz coğrafyanın birincisi olmak istiyoruz" dedi.
DOĞU AFRİKA'YA GİRECEK
İngiliz United Biscuits'i Kasım 2014'te satın alan Yıldız Holding, Doğu Afrika'ya da yeni bir yatırımla girmeyi planlıyor. Karakaş, 2016 yılında Şok marketler bünyesinde ise binin üzerinde mağaza açacaklarını söyledi. United Biscuits CEO'su Jeff van der Eems ise şirketin tatlı atıştırmalık kategorisindeki markası McVitie's ile dünya çapında büyümeyi hedeflediklerini belirtti. Uzun yıllar Fon yönetiminden sonra Yıldız Holding ile uyuştuklarını söyleyen Eems, "Bankacı yerine fırıncı bir ortakla çalışmak bizi daha mutlu ediyor" dedi.
Sabah