BİM'le ilgili bir ilginç hikaye

BİM marketlerinin özel markalarından Dost ile ilgili ilginç bir hikaye...

Açtığı mağazaları, sağladığı istihdam ve cirosuyla marketçilik sektörünün liderlik koltuğunda oturuyor. BİM, daha çok private label (özel markalı) ürünlerle öne çıkıyor.
BİM mağazalarındaki ürünlerin yaklaşık yüzde 70'ini bu tarz ürünler oluşturuyor. BİM'in yoğurt ve süt markası Dost da bunlardan biri. Dost markasının bugün Türkiye'nin en çok satan yoğurt ve süt markası olduğunu biliyor muydunuz? Yani İçim, Sütaş, Pınar, Yörsan gibi birçok markayı geride bırakmış durumda. Dost markalı ürünler Murat Ülker'in bir süre önce Fransızlara sattığı Ak Gıda tesislerinde üretiliyor. Geçtiğimiz günlerde yoğurt sektörünün lider markası Dost ile ilgili ilginç bir hikayeye ulaştık. Bu markanın ilk sahibi Yıldız Holding'miş. Murat Ülker'in ilk niyeti bu markayı bisküvi markası yapmakmış. BİM'in ilk yıllarında Mustafa Latif Topbaş ve ekibi Murat Ülker'in elindeki markalardan birine talip olmuş. Murat Ülker de ortağı ve dostu Topbaş'a dört marka önermiş. Topbaş ve ekibi Dost markasını isteyince Ülker de onları kıramamış ve markayı BİM'e devretmiş. Tam bir dost alışverişi olmuş... Bu devir sayesinde Dost Türkiye'nin en çok satan yoğurt ve süt markası haline dönüşmüş.
Kaynak: Para Dergisi

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.