Dolar bir haftada yüzde 3 değer kaybetti

ABD Merkez Bankası'nın (Fed) eylül ayı Açık Piyasa Komitesi (FOMC) toplantı tutanaklarının ardından, faiz artırımının öteleneceği beklentisinin artmasıyla dolar/TL, 2,90'ın altına geriledi ve böylece bir haftada yüzde 3 değer kaybetti.

ABD'de dün akşam piyasaların kapanışına yakın açıklanan FOMC toplantısının tutanakları sonrası faiz artırımının gelecek yılın ilk çeyreğinde olabileceği beklentisinin artmasıyla, dolar gelişmekte olan ülke para birimleri karşısında değer kaybetti.
Dün yurt içi piyasalarda güne 2,94 seviyesinde başlayan dolar/TL, gün boyu 2,92 - 2,95 aralığında dalgalı bir seyir izledikten sonra FOMC tutanakları sonrası uluslararası piyasada düşüşe geçerek 2,8909'a kadar geriledi.
Dolar/TL, 20 Ağustos'tan bu yana gördüğü en düşük seviye olan 2,8909'dan gelen tepki alımlarıyla şu dakikalarda 2,9050 seviyelerinde dengelendi. Son bir haftalık süreçte yüzde 3 değer kaybeden dolar/TL'de 2,90 seviyesinin destek konumunda olduğunu ifade eden analistler, tepki alımlarının gücünün yön üzerinde belirleyici olacağını kaydediyor.
Avro/TL de 3,2594'e kadar geriledikten sonra şu dakikalarda 3,2750'den alıcı buluyor. Dolar endeksi ise FOMC tutanaklarının ardından 95,61'den 94,98 seviyesini gördü.
Analistler, dolar/TL'nin 2,90 seviyesinin altında kapanışlar yapması durumunda 2,8750 - 2,8580 seviyelerinin önemli destek, tepki alımları halinde ise 2,9350'nin direnç konumunda takip edileceğini ifade ediyor.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.