Borla çalışan İHA'larda son aşamaya gelindi

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alaboyun, borla çalışan insansız hava araçları projesinin test aşamasında olduğunu ve kasım ayına kadar tamamlanacağını açıkladı.

Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Ali Rıza Alaboyun, borla çalışan insansız hava araçları (İHA) üzerinde çalışıldığını, yapılan testlerde havada kalma süresinin yüzde 60'a varan oranda artırıldığını söyledi.
Alaboyun, AA'ya yaptığı açıklamada insansız hava araçlarında asıl hedefin havada kalma süresini üç katına çıkarabilmek olduğunu belirtti.
Alaboyun, 2013'te Ulusal Bor Araştırma Enstitüsü Başkanlığı (BOREN) ve TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (TÜBİTAK MAM) işbirliğinde Bor ve Hidrojen Teknolojileri Yetkinlik Merkezi kurulduğunu anımsatarak, merkezde sunulan ilk projenin "İnsansız Hava Aracı (İHA) İçin Bor Temelli Hidrojen ve Yakıt Pili Sistemi Geliştirilmesi" olduğunu belirtti.
Alaboyun, "PEM tipi yakıt pillerinde bor kullanıldığı zaman, 3 saat havada kalabilen mini İHA'ların kapasiteleri yüzde 60'ın üzerinde artarak 5 saate kadar havada kalabiliyorlar" dedi.
HEDEF HAVA KALMA SÜRESİNİ 3 KAT ARTTIRMAK
Şu anda test aşamasında olan projenin kasım ayına kadar tamamlanacağı bilgisini veren Alaboyun, "İHA'larda kullanılan borlu yakıt miktarının artırılması ile uçuş süresi daha da artacak. Bizim asıl hedefimiz, havada kalma süresini 3 katına kadar çıkarabilmek. Pilot çalışmada, 5 saate varan havada kalma süresini 9 saate kadar çıkarabilmeyi amaçlıyoruz" diye konuştu.
AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.