Medya devi satıldı

Dünyada finans ve ekonomi çevrelerinin her sabah okumadan işe başlamadığı gazete Financial Times, 127 yıllık tarihinde ikinci kez satıldı. FT'nin 1.3 milyar dolar karşılığında Japon ekonomi haberleri ajansı Nikkei'ye satıldığı açıklandı.​

Dünyanın en eski ekonomi gazetelerinden biri olan Financial Times Japon ekonomi haberleri ajansı Nikkei'ye satıldı. Financial Times'ı 1957 yılında satın alan medya devi Pearson, Nikkei'den 1.3 milyar dolar alacak.
Anlaşmanın dünyaca ünlü ekonomi dergisi The Economist'in yüzde 50'lik hissesini kapsamadığı belirtildi. The Economist'in yüzde 50 hissesi Pearson Yayıncılık'ın elinde bulunuyordu.
İNTERNET SİTESİNİN 4.5 MİLYON ABONESİ VAR
Financial Times'ın yaklaşık 600 milyon dolar civarında yıllık geliri bulunuyor. Online, e-gazete ve basılı gazetelerle günde 2.2 milyon kişiye ulaşan Financial Times'ın mobil uygulama ve web sitesine kayıtlı 4.5 milyon abone bulunuyor. Bu abonelerin 600 bini ise aylık düzenli ödeme yapıyor. İngiliz ekonomi gazetesinin sadece Çin'deki kayıtlı abone sayısı ise 1.7 milyon olarak belirtiliyor. Basılı gazetenin günlük tirajı 243 bin, e-gazetenin günlük tirajı ise 387 bin civarında yer alıyor.
EN BÜYÜK RAKİBİ WALL STREET JOURNAL
Periyodik olarak 24 yerde basılan Financial Times'ın en büyük rakibi Wall Street Journal. James Sheridan ve kardeşi tarafından 1888 yılında kurulan Financial Times, birçok yıl boyunca bu alanda en iyi olan diğer dört gazeteyle yarıştı. Sonunda 1945 yılında Financial News 'in kurulmasıyla bunlar son buldu. FT, iş ve mali haberleri yayınlamakta uzmanlaştı ve alanında en iyisi olmayı başardı. FT, Londra Menkul Değerler Borsası (London Stock Exchange) ve dünya pazarlarında kullanılan tek mali gazete oldu.
Yeni Şafak

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.