2030'da dünyanın liderleri

15 yıl sonra dünya ekonomisine hangi ülkeler yön verecek dersiniz? ABD Tarım Bakanlığı, 2030 yılına ilişkin kapsamlı bir projeksiyon yaptı. İşte, geleceğin liderleri…

ALEV RİGEL / PARA - 2030 yılında hangi ülkelerin ekonomik güç olarak öne çıkacağını hiç merak ettiniz mi? Pek çok ülkenin şaşırtıcı bir şekilde dünya ekonomisine hakim olacağına, yine pek çoğunun nasıl arka sıralarda kalacağına şahit olacağız.
Bu tabloda ABD yine lider ülke olacak. Ama bugünkü nüfuzu, 15 yıl sonra biraz erozyona uğrayacak. Bunu biz söylemiyoruz.
2030'un makroekonomik projeksiyonlarını yapan kurum, ABD Tarım Bakanlığı. ABD, 2006'da dünya ekonomisinin yüzde 25'ini temsil ediyordu. 2014'te yüzde 23'e düştü. 2030'da da bu pay, yüzde 20 civarında olacak.
Çin, bugünkü ekonomik potansiyelini iki katına çıkaracak.
Uluslararası Para Fonu IMF'in "küresel manzarada en parlak nokta" olarak tanımladığı ve dünyanın en dinamik iş gücüne sahip olduğunu vurguladığı Hindistan, üçüncü sıraya yerleşirken, Meksika ve Endonezya, üst sıralara tırmanmış olacak. 1990'lara kadar mucizevi bir performans gösteren Japonya, önümüzdeki beş yıl boyunca inişini sürdürecek. Japonya, dördüncü sıradaki yerini koruyacak ama İtalya, İspanya ve Hollanda'dan sonra en az ekonomik büyüme kaydeden ülke olarak kalacak.
Fransa üç basamak, İtalya iki basamak aşağıya inecek. Jamaika 13 basamak birden düşerken, Uganda 18 basamak birden atlayacak.
Şimdi 2030 yılında olması beklenen ilk 20 ülkeye ve bu ülkelerin kişi başına gelir düzeyi beklentilerine göz atalım…

İŞTE 15 YIL SONRA DÜNYANIN LİDERLERİ... TIKLAYIN!

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.