Cep'te 3,5 dolar bilmecesi

İthal cep telefonunda en büyük sübvansiyon metodunun işçilik olduğunu belirten Bakan Zeybekci, “Bazı şirketler telefon başına 3.5 dolar işçilik maliyeti bildiriyor. Bu olamaz” dedi

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci'nin Güney Kore ile Serbest Ticaret Anlaşması'nı genişleten anlaşmayı imzalamak için yaptığı Seul ziyareti, cep telefonu ile tablet ithalatı için açılan korunma önleme soruşturmasında kritik bir gelişmenin arifesine denk geldi. Ekonomi Bakanlığı'nda 3 Mart'ta hem şikâyetçi hem de şikâyete konu olan tarafları "dinleme toplantısı" yapılacak. Soruşturmanın üzerindeki gizlilik devam ettiği için hangi markaların ithalatının şikâyet konusu olduğu dile getirilemiyor. Ancak soruşturmanın gizli olmayan özetinde verilen model bilgilerine bakıldığında aralarında Güney Koreli Samsung ve ABD'li Apple'ın ürünleri olduğu anlaşılıyor. Bir diğer uluslararası güçlü markanın sürece nasıl yaklaştığını sorduğumuz Zeybekci, "Aslında en fazla onlar dikkat çekiyor. Kendileri de ülkelerinin konuyla ilgili kuruluşları da konudan gayet iyi haberdar. Takip ettiklerini biliyoruz. Bir cep telefonu başına 3.5 dolarlık işçilik maliyeti bildiriyorlar. Tamam içinde yazılımı var, diğer parçaları var. Ama işçiliğin en büyük sübvansiyon metodu olduğu görülüyor" dedi.

SAMSUNG'A DAVET

Zeybekci, Güney Kore temasları sırasında Samsung'un cep telefonu, televizyon, tablet ve diğer elektronik ürünlerini üreten Samsung Electronics'i ziyaret etti ve şirketi Türkiye'ye yatırıma davet etti.
'TÜRKIYE'DE YÜZDE 25 DAHA UCUZ'
Türkiye'nin Seul Büyükelçisi Arslan Hakan Okçal, Ocak 2014'te atandığı Seul'de cep telefonu satın almak istemesiyle ilgili anekdotu paylaştı. Seul'de Samsung'un model ve fiyatlarını incelediğini kaydeden Okçal, "O sırada Türkiye'ye gitmem gerekti. Güney Kore'de baktığım modellerin fiyatlarını karşılaştırdım. Türkiye'de yaklaşık yüzde 25 daha ucuz olduğunu fark ettim. Seul'e dönünce farkın nedenini sordum. Türkiye'ye kampanyalı yolluyorlarmış" dedi. (seçkin ürey - habertürk)

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.