Bank Asya'da himmet kesildi aidat başladı

Geçen yılın ilk dokuz ayında 250 milyon lira zarar eden Bank Asya'nın aidat oyunu... Müşterilerinden kredi kartı aidatı almaya başlayan banka, ayrıca hesabı bulunmayan eski müşterilerine hesap ekstresi gönderiyor.

Geçen yılın dokuz aylık bilanço döneminde 249.6 milyon lira zarar eden Banka Asya, bu zararını müşterilerinden çıkarmaya çalışıyor. Daha önce kart aidatı almayan banka, müşterilerinden her ay kart aidatı almaya başladı. Hatta bir önce bankadan aldığı kredi kartını iptal eden müşterisine bile kart ekstresi gönderdi. Müşteriler ise "Daha önce kart aidatı almayacaklarını söyleyen Bank Asya bilgim dışında kartımdan yıllık kullanım bedeli kesmiş. Kapattırdığım kartıma da borç geliyor" sözleriyle isyan ediyor. Bankanın çağrı merkezinde kimseye ulaşamamaktan şikâyetçi olan vatandaşlar yaşadıkları mağduriyetleri internette sikayetvar.com'a yazdı.
17 ARALIK'TA KESİNTİ YAPTILAR
Bir vatandaş, "Banka daha önce kredi kartı yıllık kullanım ücreti olarak kesinti yapmıştı, hakem heyetine başvurdum paramı geri aldım. Ancak 17 Aralık günü hesabımdan 30 TL tekrar kesinti yaptı" dedi. Bir diğer müşteri ise "Bank Asya'ya kredi kartı almadığı için 4 yıldır tercih ettiğim bankaydı. Bir çok banka kart aidatını yürürlükten kaldırmışken Bank Asya'ya ne oldu da kart aidatı almaya başladı? Kesilen paranın geri ödenmesini istiyorum…" diye not bıraktı. Bir başka müşteri ise kredi kartını kapattırdığı halde hala borç bilgisi geldiğini belirterek, "Uzun zamandır Bank Asya'nın kredi kartını kullanıyordum. Aldığımda 'Kesinlikle kart ücreti alınmayacak' denilmişti, fakat ilerleyen süreçte kart ücreti alındığını gördüm. Ben de kartımı iptal ettik ve bankamı değiştirmek durumunda kaldım. Şikayetim ise kartımı iptal ettirmeme rağmen her ay ekstre kesiliyor ve borcum görünüyor" diyor.
Saatlerce bekletiyorlar
- Bir yıldan fazla zaman önce Bank Asya kredi kartımı iptal ettirmeme rağmen, banka hala kart ekstresi gönderiyor. - Banka normalde hiç almaması gereken fek ücretini benden yasal olmayan şekilde iki ayrı başlık altında almıştır. İtiraz etmeme karşın geri ödeme yapılmadı.
- Kart aidatı almayacaklarını belirttikleri için kart aldığım Bank Asya, kart aidatı ekstresi yansıtmış son faturama. Hemen iptal ettireceğim.
- Ne zaman işim düşüp Bank Asya çağrı merkezini arasam saatlerce bekliyorum ve ulaşamıyorum. Güç bela ulaştığım zaman da şikayetimi ilettiğim personel dinlemiyor bile, sanki müşteri temsilcisi benim!
Hani kesinti yapılmayacaktı!
- Uzun süredir Bank Asya müşterisiydim. Hiç alınmayan kart ücreti bu yıl benden alındı. İptal etmek için ise 1 yıl kapatmama ve 6 ay düzenli paksit (Peşin siz peşin veya taksitli alışveriş yapıyorsunuz banka harcanan tutarın %1 farkla daha gazla taksit yapıyor) yapmak gerektiğini söylediler. Sonuç, taksitleri ve kartı iptal ettim paksit ücretleri ve 30 TL kart parasını da ödemek zorunda kaldım…
- 5 yıldır Bank Asya POS cihazı kullanıyorum. Cihazı alırken, limiti doldurduğum takdirde hiçbir kesinti ya da ücret ödemeyeceğimi beyan ettiler. Fakat son 1 yıldır hesabımdan 3 ayda bir 10 TL sabit pos hizmet bedeli kesmeye başladılar. İtiraz ettiğimde iade edildi fakat bu ay iade işlemini yapmıyorlar.
Boşuna faiz ödetiyorlar
- Kasım 2014 ekstreme yansıtılan üyelik ücretinin iptal edilmesi talebinde bulundum. Önerilen seçeneklerden birini kabul ettim. İptal işlemi yapıldı. İptal edildi diye, ekstrenin üyelik ücreti hariç kısmını ödedim. Ancak daha sonra fark ettim ki bu iade karta puan olarak yatırılmış. Bu yanlışın düzeltilmesi için müşteri memnuniyeti hattını aradım.
GEÇEN SENE BÖYLE DURUMLAR HİÇ YOKTU!
Ancak gelen mesajda 'tarafımıza eksik bilgi verilmiş' deniyor. Lütfen bana ilk başta söylediğiniz gibi yapın ve hesaptan düşün ve hatanızdan dolayı bir faiz işlemesin. Geçen sene hiç bu durumlar yoktu.
Elde avuçta ne kaldıysa bir bir satıyor
BANK Asya, geçtiğimiz günlerde Tamweel Africa Holding'deki yüzde 40 hissesinin tamamının satışını bitirmişti. Rekor zarar açıklayan banka satıştan elde edilecek 41.3 milyon lirayla bilançosunu makyajlamayı amaçlıyor. Banka A101'deki yüzde 21.8 hissesini toplam 350 milyon liraya, Tuna Gayrimenkul'deki ve Nil Yönetim Hizmetleri'ndeki paylarının tamamını 132.1 milyon liraya sattığını duyurmuştu.
Tek amaç var: Bilançoyu makyajlamak
İŞTİRAK satışları ya da müşteri şikayetlerinin arkasında tek bir neden var: Eksiye geçen bilançoyu makyajlamak. Banka, 2013 yılı üçüncü çeyrekte 60.6 milyon net kâr elde ederken, geçen yıl üçüncü çeyrekte, krediler ve mevduattaki düşüş ile gelirlerdeki azalmanın etkisiyle 301 milyon lira zarar açıklamıştı. Banka geçen yıl ilk dokuz ayda da 249.6 milyon lira zarar etti. Bankanın 2013 yılındaki dokuz aylık net kârı 160.9 milyon lira olmuştu.
Kaynak: Akşam

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.