"Akıllı yollar" dönemi

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Elvan, tüm karayollarının akıllı ulaşım sistemleri ile donatılacağını bildirdi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, "Akıllı ulaşım sistemleri konusunda Türkiye'de 4 yıllık eğitim programı bulunmuyor. Bununla ilgili Yükseköğretim Kurulumuzla görüşmelerimiz devam ediyor. İnşallah akıllı ulaşım sistemlerine yönelik yeni bölümler açmayı hedefliyoruz" dedi.
Elvan, Afyonkarahisar-Kütahya ve Dinar-Dazkırı-Sandıklı-Keçiborlu bölünmüş yollarının açılış töreninin ardından gazetecilerin sorularını yanıtladı.
Bir gazetecinin, akıllı yol sistemlerine ilişkin sorusunu yanıtlayan Elvan, bununla ilgili strateji çalışmasını tamamladıklarını ve kapsamlı bir eylem planı ortaya koyduklarını bildirdi.
Bu eylem planı çerçevesinde Karayolları Genel Müdürlüğüne bağlı 17 trafik yönetim merkezi kuracaklarını aktaran Elvan, şimdiye kadar 5'ini bitirdiklerini söyledi.
Trafik yönetim merkezlerinin, doğrudan vatandaşlara karayollarındaki gelişmelere yönelik bilgiler aktaracağını dile getiren Elvan, şöyle devam etti:
"Yolun durumu, yolda herhangi bir kaza var mıdır, yolda tıkanma söz konusu mudur, bunlar hakkında bilgiler aktaracaklar. Diğer taraftan yine yollarımızı akıllı hale getiriyoruz. Fiber kablolarla tüm karayolu ağımızı baştan aşağı donatacağız. Akıllı ulaşım sistemleriyle karayollarında yaşanan herhangi bir sıkıntının söz konusu olması halinde bunlar da doğrudan merkeze aktarılacak, merkezden de sürücülerimize gerekli uyarı yapılacaktır.
Akıllı ulaşım sistemleri konusunda Türkiye'de 4 yıllık eğitim programı bulunmuyor. Bununla ilgili Yükseköğretim Kurulumuzla görüşmelerimiz devam ediyor. İnşallah akıllı ulaşım sistemlerine yönelik yeni bölümler açmayı hedefliyoruz. Bu çerçevede teknolojinin de gelişmesiyle akıllı ulaşım sistemlerinin gerçekten bir mühendislik, önemli bir alan olduğunu düşünüyoruz. Bu alanda da nitelikli, vasıflı elemanların yetişmesi gerektiğini düşünüyoruz. Bu konuda da çalışmalarımız devam ediyor."

Kent toplu ulaşımında "tek ödeme sistemi"

Elvan, akıllı ulaşım sistemlerine yönelik bir başka konunun toplu ulaşımı ilgilendirdiğini anlattı.
Şehirlerdeki trafik lambalarını akıllı hale getiren sistemler geliştirdiklerini bildiren Elvan, "Örneğin, trafik yoğunluğu hemen hemen önemli ölçüde azalabiliyor ya da yayanın geçmediği anlar söz konusu olabiliyor. Dolayısıyla kırmızı, sarı, yeşil ışık sistemlerini daha da akıllı hale getiren modeller üzerinde çalışmalarımız devam ediyor" diye konuştu.
Kent toplu ulaşımında "tek ödeme sistemi"ni getirmeyi planladıklarına işaret eden Elvan, bunu pilot olarak Ankara Büyükşehir Belediyesi ve ona komşu başka bir belediyeyle gerçekleştirmek istediklerini belirtti.
Bununla ilgili çalışmalara başladıklarını dile getiren Elvan, "Örneğin, Ankara'da herhangi bir metro kartına sahip olan bir vatandaşımızın, Konya'ya gittiğinde ya da Eskişehir'e gittiğinde aynı kartı kullanma imkanı getiren bir sistem. Mahsuplaşma sistemi de buna göre dizayn ediliyor. Bunu tüm illere yaygınlaştırmayı hedefliyoruz ama öncelikli olarak pilot bazında iki ilimiz arasında bunu uygulamak istiyoruz" ifadesini kullandı.
Bakan Elvan, pek çok yönü bulunan akıllı ulaşım sistemlerinde, araçlara yerleştirilecek bir cihazla kaza anında o aracın hızı, koordinatları, nerede bulunduğu gibi bilgilerin de doğrudan trafik yönetim merkezine gönderilme imkanı olacağını ifade etti.

"Uyar-kaldır mekanizması"

Antalya'da bir öğrencinin, Facebook aracılığıyla böbreğini satışa çıkarmasının ardından polis tarafından yakalandığının hatırlatılması ve bakanlığı tarafından bu tür konulara müdahale edilip edilmeyeceğinin sorulması üzerine Elvan, şöyle konuştu:
"Bunun yasal zemini belli. Yasal çerçeve içerisinde özellikle bu tür sosyal medyadaki yayınlanan veya ifade edilen, açıklanan bazı sözlerin, ithamların, ne olursa olsun, sosyal medyada yer alan hususların engellenebilmesi için öncelikle olarak mahkeme kararı gerekiyor. Batıda da çok yaygın olarak kullanılan bir mekanizma var, bu da uyar-kaldır mekanizması. Mesela böyle bir tweet atıldığı zaman bu tweet'in gerçekten insanlar üzerinde olumsuz etki yarattığı ve bunların mutlaka kaldırılması gerektiği yönünde sosyal medya şirketine, örneğin Facebook'a, Twitter'a bildirilmesi halinde, uyar-kaldır mekanizması çerçevesinde bunlar kaldırılabiliyor. Nitekim bu tür uygulamalar da başladı. Bu tür durumlarda özellikle vatandaşlarımızın Twitter, Facebook gibi sosyal medya şirketlerine uyarı mesajları göndermesinde yarar olduğunu düşünüyorum."
Kendi rayımızı kendimiz üretiyoruz
Bakan Lütfi Elvan, "Şu anda kendi rayımızı kendimiz üretiyoruz. Şu anda altyapıda kullandığımız raylar tamamıyla yerli, tamamıyla milli olan raylar. Daha düne kadar bu rayları yurtdışından ithal ediyorduk" dedi.
Elvan, Afyonkarahisar Valisi Hakan Yusuf Güner'i makamında ziyaret ederek ilde yürütülen çalışmalar hakkında bilgi aldı.
Ziyarette konuşan Elvan, üniversitelerin ve öğretim üyelerinin iki büyük sermayesinin, kitap ve yayınların takibi ile laboratuvarı ve araç gereçleri olduğunu söyledi.
Üniversiteler için öğrenci ve binaların da önemli olduğunu ancak söz konusu iki büyük sermayeye öncelik verilmesi gerektiğini vurgulayan Elvan, şöyle devam etti:
"Bir üniversitenin, dünyaya her alanda yapılan yayınlarla ilgili olarak ulaşabilmesi lazım. Çalışmış olduğu alanda dünyanın en modern laboratuvarları ve teknolojisine, araç gereç ve donanımına sahip olmalı ki bu arkadaşlarımız, öğretim üyelerimiz burada araştırma yapabilsin, yeni keşifler yapabilsin, yeni buluşlar ortaya koyabilsin ve bunları da vatandaşın hizmetine sunabilsin. Tabii bu arada öğrenci yetiştirmek de bir o kadar önemli. Türkiye'nin özellikle son yıllarda araştırma geliştirme alanına inanılmaz yatırımlar, harcamalar yapıyoruz ama hazmetme kapasitemizi, araştırma yapabilme kapasitemizi daha da yukarılara çekmemiz gerekiyor ki daha fazla kaynak yapalım. Mesela akıllı ulaşım sistemleri, Türkiye'de en fazla ihtiyaç duyulan alanlardan biri. Akıllı ulaşım sistemlerinde 4 yıllık bir öğretim sistemi yok. Dünyada teknoloji geliştikçe, sinyalizasyon sistemleri geliştikçe, fiber ağlarla tüm Türkiye, tüm dünya örüldükçe bu anlamda da ciddi çalışmalar yapılması lazım. Belki bu akıllı ulaşımları mesela sizin tercih edebileceğiniz bir alan olabilir çünkü Afyonkarahisar, kavşak noktasında bir yol. Bu alanda dünyadaki gelişmelere bağlı olarak elbette temel bilimler son derece önemli ama kimya, biyoloji, matematik, olmazsa olmazlarımızdır."
Milli sinyalizasyon sistemi
Elvan, dünyada ve Türkiye'de, demiryollarına sinyal sistemleri geliştiren firma sayısının çok az olduğunu anlattı.
Bakanlığının koordinasyonunda, İstanbul Teknik Üniversitesi, Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu (TÜBİTAK), Devlet Demiryolları Genel Müdürlüğü ile milli sinyalizasyon projesini geliştirme çalışmasına başladıklarını dile getiren Elvan, bunun Afyonkarahisar, Isparta ve Denizli üçgeninde başarıyla sürdüğünü bildirdi.
Demiryolu inşa ederken milli sinyalizasyon sistemi kullanacaklarını aktaran Elvan, "Daha düne kadar 'Türkiye, ray yapamaz' deniliyordu. Şu anda Karabük'te üniversitemizin raylı sistemlerle ilgili bölümü var. Şu anda kendi rayımızı kendimiz üretiyoruz. Şu anda altyapıda kullandığımız raylar tamamıyla yerli, tamamıyla milli olan raylar. Daha düne kadar bu rayları yurtdışından ithal ediyorduk. Dolayısıyla ithalat yapımıza da bir bakıp, ithalat portföyü içinde gerçekten gerçekleştirebileceğimiz alanlar, mutlaka yapabileceğimiz, rekabet edebileceğimiz alanlar neyse üniversitelerimizin de o alanlara mutlaka adapte olması gerekiyor" değerlendirmesinde bulundu.
AK Parti belediyeciliği
Daha sonra Afyonkarahisar Belediye Başkanı Burhanettin Çoban'ı makamında ziyaret eden Elvan, AK Parti'nin, yerel yönetimler ve belediyecilikte Türkiye'ye önderlik ve liderlik etmiş bir parti olduğunu anlattı.
Belediyecilik denildiğinde akla ilk olarak AK Parti ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın geldiğini bildiren Elvan, "Onun İstanbul'da yapmış oldukları tüm belediyelerimiz için örnek teşkil etmiştir" ifadesini kullandı.
Yasal düzenlemeler sonrasında yerel yönetimlerin çok önemli yetkilere sahip olduğuna dikkati çeken Elvan, "Bugün belediyelerimiz çok önemli çalışmalar gerçekleştiriyor. O açıdan belediyecilik faaliyetlerini çok önemsiyorum. Özellikle yerel yönetimlere yönelik yapmış olduğumuz düzenlemeler sonrasında belediyelerimiz çok önemli yetkilere sahip oldu. Özellikle eski yerleşim yerlerinin ve tarihi dokumuzun korunarak onların belki biraz daha sakin, dinlenme amaçlı, gezme amaçlı etkinliklere yönelik olarak kullanılması, diğer taraftan yeni merkezlerin oluşturulmasının önemli olduğunu düşünüyorum" görüşlerini iletti.
Türkiye'nin 2023 vizyonu
Bakan Elvan, belediyelerin imar planlarını 40-50 yıl sonrasını düşünerek yapması gerektiğine işaret etti.
Hükümetin temel önceliğinin tüm vatandaşların tek bir hedefe odaklanarak tek bir vizyon çerçevesinde hareket edebilmesi olduğuna değinen Elvan, bu çerçevede 2023 vizyonunun ortaya konulduğunu ifade etti.
Türkiye'nin 2023 vizyonunun başta vatandaşlar olmak üzere sivil toplum kuruluşları ve kurumlarca sahiplenildiğini dile getiren Elvan, şunları kaydetti:
"Bugün herhangi bir vatandaşımıza '2023 yılında ne kadar ihracat yapacağız?' diye sorduğunuzda, size doğrudan '500 milyar dolar' diyecektir çünkü bir sahiplenme duygusu oluşmuştur. Türkiye'nin gelişmesi, büyümesi ve kalkınması için inanılmaz bir sahiplenme duygusu var. Tek bir vizyon ve ortak hedef noktasında vatandaşlarımızın birleştiğini ve bütünleştiğini görüyoruz. Keza sivil toplum kuruluşlarımızın, sanayi odalarımızın, ticaret odalarımızın, esnaf odalarımızın, diğer sivil toplum kuruluşlarının hangisine bakarsanız bakın, Türkiye'nin 2023 yılı hedefine kenetlendiğini görüyoruz. Benzer şekilde illerimiz de belediyelerimizin 2023 yılında nasıl bir Afyonkarahisar istiyoruz, nasıl bir Afyonkarahisar ortaya koyacağız konusunu şimdiden hazırlayıp vatandaşlarımızla paylaşıp bu çerçevede çalışmalarımızı yapmamız gerekiyor. Mutlaka bir hedef koymalıyız. O hedefe nasıl ve ne şekilde ulaşacağımızı ortaya koymalıyız ve oluşturmuş olduğumuz strateji çerçevesinde bunları birer eylem planına dönüştürmeliyiz. Yapacağımız her işi mutlaka bir eylem planı içerisinde ele almalıyız. Kim yapacak, nasıl yapacak, ne zaman başlayacak, ne zaman bitirecek, kimler sorumlu olacak, bunların her birinin detaylı olarak ortaya konulup yöneticilerimiz tarafından değerlendirilmesi gerektiğini düşünüyorum. Belirlenen hedeflere yönelik izleme ve değerlendirme sistemleri kurulması gerekmektedir. Her bir proje, ortaya konulan strateji, bu yapı tarafından mutlaka değerlendirilmesi ve analizinin yapılması gerekmektedir."
Elvan, Afyonkarahisar'ın şehir merkezindeki trafik yoğunluğunu azaltıcı önlemler alınarak uygulamaya geçirilmesinin son derece önemli olduğunu sözlerine ekledi.
Muhalefetin net bir bakış açısı yok
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, "Bu işi muhalefete bıraksanız iki günde ülkeyi batırır. Ne ellerinde projeleri var ne de ne yapmak istediklerini biliyoruz. Her gün değişik bir söylem, net bir bakış açısı yok" dedi.
Temel hedeflerinin, seçimlerden sonra anayasa değişikliği yapmak, bunun için de en az 330 milletvekili kazanmak olduğunu vurgulayan Elvan, "Bu açıdan çok çalışmak zorundayız. Geceli gündüzlü çalışmak zorundayız. Ev ev, mahalle mahalle dolaşıp yapılanları anlatmak zorundayız. Bunları sizlerin gerçekleştireceğine inanıyorum" ifadesini kullandı.
Afyonkarahisar'ın 10 yıl önceki durumuyla bugünü arasında inanılmaz bir değişim olduğunu anlatan Elvan, bu ilin çok önemli avantajları bulunduğunu dile getirdi. Elvan, şöyle devam etti:
"Bugün Afyonkarahisar için harcanan kaynak tutarı tam 9 milyar lira. Ulaştırma Bakanlığı olarak 9 milyarlık yatırımın üçte birini biz gerçekleştirdik. Afyonkarahisar'ın eski günlerini ben de bilirim, ana yolun çevresindeki yeni oteller, özellikle turizmin gelişmesi, canlanma göstermesi, bizim atmış olduğumuz adımların tezahürüdür. Önümüzdeki dönem de inşallah Afyonkarahisar'da yatırımlara devam ediyoruz. Afyonkarahisar'ı bir demiryolu kavşağı haline getiriyoruz. Oy oranımız yüzde 51; düşük. Afyonkarahisar'da bunu çok daha yukarılara çekmemiz gerekiyor. İnşallah hedefimiz yüzde 60'ın üzerinde olmalı. Afyonkarahisar'ın inanılmaz bir potansiyeli var. 2015 seçimlerinde anayasayı değiştirebilecek sayıda milletvekiliyle Meclis'e girmemiz halinde Türkiye şahlanacaktır."
"Kendimizle yarışıyoruz"
Türkiye'nin önünün açık olduğunu ancak herkese çok büyük sorumluluklar düştüğünü belirten Elvan, plan ve program dahilinde gece gündüz çalışılıp bunun gereğinin yerine getirileceğine inandığını kaydetti.
Zamanın çok hızlı aktığına dikkati çeken Elvan, şu değerlendirmelerde bulundu:
"Sayın Başbakanımız, gece sabahlara kadar çalışıyor, gece gündüz koşuşturuyor. Bizler sabah 08.00'de başlıyoruz, her gün 00.00, 01.00, 02.00'ye kadar; çalışma tempomuz bu. Cumartesimiz pazarımız yok yani öyle bir şey söz konusu değil. Zaten gece gündüz çalışacağız, geleceğimiz için, çocuklarımız için, torunlarımız için ve Türkiye için bu mücadeleyi yapacağız. Yoksa bu işi muhalefete bıraksanız iki günde ülkeyi batırır. Ne ellerinde projeleri var ne de ne yapmak istediklerini biliyoruz. Her gün değişik bir söylem. Net bir bakış açısı yok. Zaten kendimizle yarışıyoruz ama her şeyin en iyisini yapmak zorundayız. Daha fazla başarılı olmak istiyoruz, daha güçlü olmak istiyoruz, bu ülkeyi daha da güçlendirmek, daha da hızlı büyütmek istiyoruz."

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.