WhatsApp çıktı tatlı kazanç bitti

Cep telefonu şirketleri internet ile kâr elde etseler de daha önce çok kazandıkları SMS gelirlerini arar oldu. Sosyal medya ve mesajlaşma programları SMS kullanımını bitirdi...

Giderek yaygınlaşan "WhatsApp", "Facebook" gibi internet tabanlı mesajlaşma uygulamaları, kısa mesaj (SMS) sayılarını düşürdü. Akıllı telefonlarla birlikte SMS'ler, gündelik hayatta yerini Facebook'ta paylaşılan bir iletiye, elektronik postaya, "tweet" ya da "Whatsapp" mesajına bıraktı. Bir dönemin favori iletişim yöntemi olan SMS sayıları, bu yılın başından itibaren ciddi oranda azaldı. Geçen yılın ilk yarısında 90 milyar 876 milyon olan SMS miktarı, bu yılın aynı döneminde yüzde 27 azalarak 66 milyar 431 milyona geriledi. Söz konusu dönemde görüntülü mesaj (MMS) sayısı ise 114.9 milyondan 64.4 milyona düştü.

TÜRKCELL BİRİNCİ SIRADA!
2008 yılında 77 milyar 837 milyon olan SMS sayısı, 2013 yılına kadar yaklaşık yüzde 128'lik artışla 177,6 milyar adet seviyesine yükseldi. İşletmeci bazında incelendiğinde ise gönderilen SMS sayıları 2014 yılının 6 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre Avea'nın yüzde 7, Turkcell'in yüzde 36,8, Vodafone'un ise yüzde 28 azaldı.
X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.