Elektrikli motorda devrim
Türk araştırmacı Atilla Alperen, yıllar süren çalışma sonunda elektrikli otomobillerde kullanılacak motoru üretti. Şarja gerek kalmadan araçların bu motor sayesinde yoluna devam edebileceğini belirtti!
- Ekonomi
- Giriş Tarihi: 17.10.2014 | 00:00
- Güncelleme Tarihi: 17.10.2014 | 09:21
NASIL ÇALIŞIR
Öncelikle kapalı bir sistemden elde edilen çıkış enerjisinin, sisteme verilen giriş enerjisinden asla büyük olamayacağını belirledik. Buna göre giriş enerjisinin aslında sanıldığı gibi bir bütün enerji olmadığını, giriş enerjisinin "kaynak enerji" ve "araç enerji" toplamı olduğunu tespit ettik. Örneğin; elektrik enerjinin asıl kaynağı, alternatördeki dönen manyetik alan kaynağıdır. Biz bunu "kaynak enerji" olarak isimlendirdik. Motorun ürettiği döner mekanik güç ise aslında, çıkış enerjisini üreten değil ama bu enerjinin üretilmesini sağlayan enerji olduğunu gördük. Bunu da "Araç enerji" olarak isimlendirdik. Kullandığımız elektrik enerjisi, motordan değil ama motor sayesinde üretilir.
500 MİLYAR DOLARLIK İHRACAAT!
Alperen, bu tespitler sayesinde motoru ürettiklerini, seri üretim için destek beklediklerini belirterek, "Artık elektrikli otomobilin patronu Türkiye olabilir. Yeter ki devlet buna sahip çıksın. TUBİTAK destek versin. Yeni Türkiye'ye inanıyorum. Bu sayede ülkemize 500 milyar dolarlık ihracat geliri sağlanır" dedi.
AZ ENERJİ TÜKETİMİ
Alperen şöyle devam etti: Tur- Xotor ile normal motorlar arasında şu fark ortaya çıkıyor.
Normal motorlar: Giriş elektrik enerjisini kullanarak, giriş enerji miktarına kıyasla çok daha az çıkış mekanik gücü üretir.
TurXotor: Giriş elektrik enerjisini kullanarak üç fonksiyonu eşzamanlı yapar: Giriş elektrik enerjisine denk değerde mekanik motor gücü ve eşzamanlı elektrik üretir. Elektrik üretme fonksiyonu devreye alındığında giriş enerjisi olarak kullandığı elektrik enerji miktarını en az yüzde elli oranda azaltır. Mekanik enerjiyi bu orana denk arttırarak daha fazla motor gücü üretir.
Takvim