Avrupa'ya kazak yetiştiremiyoruz

Kışa erken giren Avrupa, Türkiye'den kazak ve mont alımını artırdı. Geçtiğimiz aylarda kışlık ürün alan firmalar siparişi yeniledi. Türk üreticiler de kazak üretimi için fazla mesaiye başladı

Avrupa'da havanın bu yıl erken soğuması, Türk hazır giyim sektörü için fırsat yarattı. Kış sezonunu erken açan Avrupa ülkelerinin Türkiye'ye kazak, mont ve sweatshirt siparişi arttı. Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği (TGSD) Başkanı Cem Negrin, "İtalya, Almanya, Fransa, Belçika gibi hemen hemen bütün ülkelerde hava sıcaklığı 14-15 derecelere düştü. Kış siparişlerini teslim ettik. Ancak firmalar RPT dediğimiz tekrar siparişlere başlamak üzere. Türk firmaları kazak, mont üretimini artırdı. Satışlar patlayacak" dedi. Yılbaşından beri yüzde 11 oranında artan üretimin yılsonuna kadar pozitif devam edeceğinin altını çizen Negrin, "Avrupa tekrar eden siparişlerini Uzakdoğu'ya mesafe nedeniyle veremiyor. O zaman da 'İmdat Türkiye' diyorlar" şeklinde konuştu.
FAZLA MESAİ BAŞLADI
Talu Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Gültepe, Avrupalılar'ın kazak, hırka ve sweatshirt taleplerinin geçen yılın aynı dönemine göre arttığını söyledi. Siparişe cevap verebilmek için mesailerin arttığını belirten Gültepe, "İhracatımız artıyor. Avrupalılar'ın yoğun talebinin altında soğuk hava kadar tatilden çıkmaları ve alışverişi hızlandırmaları da var" dedi. Özellikle 2000 yılından sonra Türkiye'yi bırakarak Uzakdoğu'ya giden Fransız firmaların, bu yıl Türkiye'ye verdiği sipariş arttı. Türk üreticiler Fransa'ya kadından erkek giyime, çocuktan ev tekstiline üretim yapıyor.
20 milyar dolarlık ihracat hedefi var
Cem Negrin, Türkiye'nin bu yılın ilk 7 ayında 11 milyar dolarlık hazır giyim ihracatı yaptığını söyledi. Yıl sonu hedefinin ise 19 milyar dolar olduğunun altını çizen Negrin, "Siparişlerin artmasıyla 20 milyar doları yakalarız gibi gözüküyor" dedi. Aycem Tekstil'in sahibi Cem Altan ise, Avrupa'da hava durumunun belirsiz olması nedeniyle firmaların Uzakdoğu'ya yüklü sipariş vermekten kaçındığını söyledi. Altan, "Avrupalı şirketler az az mal alıp RPT verebildikleri Türkiye'yi tercih ediyor. Bu da ihracatımıza pozitif yansıyor" dedi.

Noel siparişi de gelecek

Türkiye'deki hazır giyim firmaları Avrupa'ya Noel döneminde de ihracatını artırıyor. Noel ürünlerinin en geç kasım ayı sonuna kadar teslim edilmesi gerekiyor. Üreticiler bu yıl erken gelen kış mevsiminin etkisiyle artırdıkları üretimlerini, Noel siparişleriyle birlikte daha da yükseltecek. Gültepe, "Çin'de üretim maliyetleri artıyor. Türkiye üretimde öne çıkıyor" dedi.

Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.