"AB artık merkez değil"

Deutsche Bank, Avrupa Birliği'nin (AB) uluslararası doğrudan yatırım merkezi olma pozisyonunu kaybettiğini bildirdi.

Deutsche Bank'ın, "Avrupa'da Uluslararası Doğrudan Yatırım Trendleri" raporunda 2000'li yılların başında AB ülkelerinin küresel doğrudan yatırım girişlerinde yüzde 50 paya sahipken, bu yıl yüzde 20'nin altına gerilediği, BRIC ülkelerinin ise paylarını 2007 yılından bu yana 2 kattan daha fazla artırdıkları vurgulandı.
"Geçen yıl Çin, tek başına AB ülkelerinin tamamından fazla yabancı yatırım girişi aldı" denilen raporda, AB üyesi olmayan ülkelerden gelen yatırım payı artıyor olsa da AB ülkelerine gelen doğrudan uluslararası yatırımların yüzde 60'ından fazlasının hala AB içi yatırımlar olduğu, bütün olarak ele alındığında bunun, dışarıdan gelen bir yatırım değil AB üyesi ülkeler arasında sermayenin yer değiştirmesi anlamına geldiği kaydedildi.
Avro Bölgesi genelinde yatırım faaliyetlerinin gelişimindeki dengesizliklere ve Gayri Safi Yurtiçi Hasıla'ya (GSYH) sağladığı katkıya da dikkat çekilen raporda, geçen son 2 yılda en yüksek yatırım girişlerinin İspanya ve İrlanda'da gerçekleştiği belirtildi.
Raporda, "2013'te Almanya ve İtalya uluslararası doğrudan yatırım aktivitesinde artış yaşasa da Fransa'da ciddi bir düşüş görüldü. Yatırım akışları çok kırılgan ve iş koşullarındaki değişiklikleri anlık olarak izlemiyor. Ancak, İtalya ve Yunanistan gibi ülkeler, AB ülkelerine göre uzun bir zamandır daha az yabancı sermaye çekiyor" ifadesine yer verildi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.