'Ukrayna' krizi Türkiye'ye yaradı

Malezya uçağının düşmesi Türk hava sahasına talebi artırdı. Son bir haftada hava sahamızı kullanan uçak sayısı yüzde 30 artış gösterdi

Ukrayna-Rusya arasındaki gerginlik, Malezya uçağının düşürülmesi, bölge ülkelerinde yaşanan istikrarsızlık ve güvenlik riskleri Türkiye hava sahasına olan talebi artırdı. Türk hava sahasını kullanan uçakların sayısı son bir haftada yüzde 30 artış gösterdi. Günlük transit uçak trafiği 850'den bin 100'e çıktı.
Avrupa-Uzakdoğu uçuşlarını gerçekleştiren Singapur ile Malezya Havayolları firmaları Türk hava sahasını daha fazla kullanmaya başladı.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan, Türkiye'nin, hava sahasını güvenli bir şekilde sevk ve idare etme konusunda parmakla gösterilen bir ülke haline geldiğini söyledi.
YÜZDE 10.8 ARTIŞ VAR

Geçen yılsonu itibarıyla toplam 1 milyon 223 bin 795 hava aracının Türk havalimanlarına iniş/kalkış yaptığını, transit uçak trafiği sayısının ise 281 bin 178 olarak gerçekleştiğini anlatan Elvan, "İlk 6 ayda iniş/kalkış trafikleri sayısı geçen yıla göre yüzde 10.8 arttı" dedi.
Bakan Elvan, bu yılın ilk 6 aylık döneminde gerçekleşen trafik sayısının 147 bin 620 olduğunu belirterek "Yaşanan gelişmeler Türkiye hava sahasının, artan uçak trafiğine rağmen küresel ölçekte güven telkin ettiğinin göstergesi" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.