SPK'dan Borsa İstanbul açıklaması

SPK, "Tekrarlanmamasını arzu ettiğimiz problemin nedenine ve alınması gereken tedbirlere ilişkin hem Borsa hem de SPK tarafından gerekli incelemeler başlatılmıştır" açıklamasını yaptı.

Sermaye Piyasası Kurulu (SPK), bugün Borsa İstanbul'da gerçekleşen teknik arızaya ilişkin, "Tekrarlanmamasını arzu ettiğimiz problemin nedenine ve alınması gereken tedbirlere ilişkin hem Borsa hem de SPK tarafından gerekli incelemeler başlatılmıştır" açıklamasını yaptı.
SPK'dan yapılan açıklamada arızaların sıklaşması ve seans ortasında beklenmedik anlarda ortaya çıkmasının, sağlıklı fiyat oluşumuna engel olabileceği gibi, yatırımcı güveni açısından da arzu edilen bir durum olmadığı kaydedildi.
Borsalarda esas olanın seans saatleri içerisinde kesintisiz işlem yapmak olduğu belirtilerek, bugün BİST Pay Piyasası'nda saat 09.53'te başlayıp 10.55'e kadar geçen 62 dakikalık arızanın çok sık karşılaşılan bir durum olmadığı aktarılan açıklamada, "Tekrarlanmamasını arzu ettiğimiz problemin nedenine ve alınması gereken tedbirlere ilişkin hem Borsa hem de SPK tarafından gerekli incelemeler başlatılmıştır" denildi.
Konuyla ilgili Borsa İstanbul'dan yapılan açıklamada ise, Pay Piyasası'nda işlem yapmakta olan bir yatırım kuruluşu tarafından gönderilen emir düzeltme mesajında ilgili kurumun kullandığı yazılım sisteminden kaynaklanan bir sorun oluştuğu ifade edilmişti.
Borsa İstanbul'da en son 9 Ocak 2014 Perşembe günü teknik bir arıza yaşanmış ve yaklaşık 4 saat işlem yapılamamıştı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.