Borsa Gezi'ye çıkıyor

3 Mart'tan beri % 35 yükselen Borsa, Gezi öncesi seviyeye bir adım daha yaklaştı. Endeks yüzde 4 yükselirse Gezi'ye ulaşacak

Yerel seçimlerin ardından güçlenen siyasi istikrar algısının, cumhurbaşkanlığı seçimleri ile perçinleneceği beklentisi ve küresel lidite Borsa İstanbul'u, Gezi Parkı olaylarından bu yanaki en yüksek seviyelere taşıdı. Rusya-Ukrayna gerilimi ile Ortadoğu'da İsrail'in Gazze'ye yönelik saldırılarının artırdığı jeopolitik risklere rağmen, Borsa İstanbul haftanın ilk gününde 82 bin puanın üstünde tutunmayı başardı. Dünya borsalarında yaşanan yüzde 1 ve üstü kayıplara karşılık BIST- 100 Endeksi'deki düşüş yüzde 0.05'te kaldı. Endeks günü 82 bin 270 puandan tamamladı. Gezi Parkı olayları öncesinde 31 Mayıs 2013'te 85 bin 990 puan olan endeks, Gezi sonrası ilk işlem gününde 10.5 düşerek 76 bin 983 puana indi.
YABANCI GİRİŞİ SÜRÜYOR
Faizlerin küresel bazda düşük kalacağı beklentisi gelişmekte olan ülkelere fon girişinin devam etmesini sağlarken, Türkiye son dönemde öne çıkıyor. Borsa İstanbul'a, 5 ayda net yabancı girişi 1.7 milyar dolar oldu. Son 1.5 ayda tahvil-bono piyasasına net yabancı girişi ise 5.2 milyar dolara ulaştı.
4.5 AYDA % 35 YÜKSELDİ
31 Mayıs 2013 ile 3 Mart 2014 tarihleri arasında yüzde 29 düşen endeks, 3 Mart'tan bu yana yüzde 35 yükseldi. Şirketlerin piyasa değeri de 140 milyar lira artarak 590 milyar liraya çıktı.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.