Gazda büyük pazarlık

Ukrayna krizi sonrasında stratejik önemi artan Türkiye, Rusya ile gaz pazarlığına başladı. Mavi Akım'ın kapasitesi de artıyor

Ukrayna krizi Türkiye'nin stratejik önemini yeniden gündeme getirdi. Rus doğalgaz devi Gazprom Yönetim Kurulu Başkan Vekili Aleksandr Medvedev dün Ankara'ya geldi. 1 Ocak 2015'e kadar sürecek büyük gaz pazarlığı başladı. Türkiye ilk olarak Mavi Akım'dan gelen doğalgaz miktarının 16 milyardan 19 milyar metreküpe çıkarılması konusunda el sıkışırken, Ankara'nın en büyük talebi ise doğalgazda Rusya'dan ciddi bir indirim almak. Enerji Bakanı Taner Yıldız, "Prensipte anlaşma sağladık. Rusya'dan özel sektör eliyle ve uygun fiyattan yeni bir kontrat ile doğalgaz almak için görüşeceğiz" dedi.
CİDDİ İNDİRİM İSTEĞİ
Gazprom'un Avrupa'daki en büyük ikinci müşterisi olan Türkiye doğalgazda Rusya'dan tüm kontratlarda geçerli olacak ciddi bir indirim almak istiyor. Gaz anlaşmaları gereği doğalgaz fiyat revizyonu 3 yılda bir gündeme geliyor. En son Rusya'dan 1 Ocak 2012'de yeni fiyatta el sıkışılmıştı. Türkiye, 2011'de Rusya'dan tarihinin en büyük indirimini almıştı. Kontrat sonuna kadar 34 milyar dolarlık indirim sağlanmıştı.

KURAKLIK ELEKTRİĞİ VURDU
Enerji Bakanı Yıldız, Bursa Ticaret ve Sanayi Odası'yla görüşme öncesinde "Kuraklık nedeniyle elektrik üretiminde sorun yaşanabilir. Yazın İran, Gürcistan ve Bulgaristan'dan elektrik ithal edebiliriz" dedi.

Kaynak: Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.