Çayda marka seferberliği

Türk çayının markalaşmasına katkı sağlamak amacıyla ilk kez düzenlenen Global Tea Expo 10 Nisan'da başladı. Forumda markalaşma için atılacak adımlar tartışılırken, diğer ülkelerle ortak hareket gündeme geldi

Türk çayının markalaşması adına önemli bir adım atıldı. Üretim ve tüketimde büyük bir potansiyele sahip olan çayın markalaşmasına katkı sağlamak amacıyla ilk kez düzenlenen Global Tea Expo, global ve yerel sektörün en büyük üreticilerini buluşturdu. 10 Nisan'da başlayan Global Tea Forum'un açılışına katılan İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu, Türkiye'den marka olacak konular arasında çayın ilk sıralarda yer alması gerektiğine dikkat çekti.
AMAÇ MARKALAŞMAYA KATKI
Forum kapsamında, Ulusal Çay Konseyi Başkanı İmdat Sütlüoğlu, Rize Ticaret Borsası Başkanı Mehmet Erdoğan, Rize Valisi Nurullah Çakır da fuarı ziyaret etti. Ana teması "Küresel Trendler Yerel Tecrübeler Işığında Markalaşma: Bir Dünya Markası Olarak Türk Çayı" olan forumda, konuşan Rize Valisi Nurullah Çakır, "Türk çayının kültürü ile beraber markalaşmasının sağlanmasını arzu ediyoruz" diye konuştu.
ORGANİĞE EN YAKIN ÇAY
Mehmet Erdoğan, "Organiğe en yakın çayın Türk çayı olabileceğini gördük. Çay üreten diğer ülkelerle ortak hareket edebilirsek markalaşma hedefimize ilerleyebiliriz" dedi.

TÜRKİYE'NİN ÇAY KARNESİ
200 bin üretici, 300 işletme tesisi bulunuyor.
Yıllık üretim 230 bin ton.
Dünyanın en büyük 5'inci çay üreticisi.
Tüketim büyüklüğünde dünya birincisi.
Nüfusun % 96'sı her gün çay tüketiyor.
MARKALAŞMA İÇİN ÖNEMLİ ADIM
Global Tea Expo ve Beverage İstanbul Fuarları'nı düzenleyen Trio İstanbul Fuarcılık Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Cingöz, "Kültürümüzle birlikte ihraç edilirse çayımız marka olabilir" dedi. Trio İstanbul'un Genel Müdürü Feraye Özfescioğlu "Etkinlik çay için küçük, markalaşma için önemli bir adım" dedi.

TÜRK MARKALARINA ZİHNİ DERİN ÇAY ÖDÜLÜ
Global Tea Forum kapsamında ilk kez Zihni Derin Çay Ödülleri de sahiplerini buldu. Ödüle değer bulunanlar plaketlerini İstanbul Valisi Hüseyin Avni Mutlu'nun elinden aldılar. "Çay tarımına katkı" ödülü'nü Rize Ticaret Borsası alırken, "En yenilikçi marka" ödülünü Doğadan aldı. "Türk çayının markalaşmasına katkı" ödülüne Çaykur değer bulunurken Beta Çay "Benim için çay" temalı jüri özel ödülüne layık bulundu. "Çay dostları" ödülü ise çay bardağı üreten Koleksiyon firmasının oldu.

Kaynak: Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.