Depoda kazanç başladı

EPDK'nın 22 Mart'ta başlattığı akaryakıtta tavan fiyat uygulaması vatandaşa yaradı. İndirimlerle depo başına kazanç 20 lirayı buldu

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu'nun (EPDK) 'tavan fiyat' uygulamasının başlamasının üzerinden 15 gün geçti. 2 haftada katkılı motorindeki litre başına indirim 39 kuruşu, motorinde 29 kuruşu, benzinde ise 13 kuruşu buldu. Katkılı motorindeki indiriminle birlikte 50 litrelik bir depo, artık yaklaşık 20 lira daha ucuza doluyor. EPDK Başkanı Mustafa Yılmaz'ın açıkladığı verilere göre; tüm vatandaşların 15 günlük toplam kârı ise tam 145 milyon lira oldu. Yılmaz, 2 ay uygulanacak tavan fiyat uygulaması ile sağlanacak tüm kazancın ise 580 milyon lira olacağı vurguladı.

15 GÜNDE 6 KEZ FİYAT AÇIKLANDI
Vatandaş, 21 Mart'ta katkılı motorinin litresini 4.69 lirayaalıyordu. EPDK, 22 Mart günü tavan fiyat uygulamasını yürürlüğe koydu. Bu kapsamda EPDK, 15 günde 6 kez fiyat belirledi ve katkılı motorinin litresi 39 kuruş ucuzlayarak4.30 liraya geriledi. Aracının 50 litrelik deposunu 21 Mart'ta 234.5 liraya dolduran vatandaş, bugün ise deposunun dolması için 215 lira ödüyor. Böylece depo başına 19.5 lira vatandaşın cebinde kalıyor. Uygulamadan memnun olan vatandaş, akaryakıttaki indirimlerin devam etmesini istiyor.

Kaynak: ÖZLEM KAMER TERCANLI / Takvim

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.