Mart ayı enflasyonu belli oldu

Martta TÜFE yüzde 1,13, Yİ-ÜFE yüzde 0,74 arttı. Yıllık enflasyon ise tüketici fiyatlarında yüzde 8,39, yurt içi üretici fiyatlarında yüzde 12,31 oldu.

Martta Tüketici Fiyat Endeksi (TÜFE) yüzde 1,13, Yurt İçi Üretici Fiyat Endeksi (Yİ-ÜFE) yüzde 0,74 arttı. Yıllık enflasyon ise tüketici fiyatlarında yüzde 8,39, yurt içi üretici fiyatlarında yüzde 12,31 oldu.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) mart ayına ilişkin TÜFE ve Yİ-ÜFE verilerini açıkladı.
Buna göre, mart ayı itibarıyla 12 aylık ortalamalara göre enflasyon tüketici fiyatlarında yüzde 7,70, yurt içi üretici fiyatlarında ise yüzde 6,95 artış gösterdi.
Aylık bazda TÜFE yüzde 1,13, Yİ-ÜFE yüzde 0,74 artarken, yıllık enflasyon tüketici fiyatlarında yüzde 8,39, yurt içi üretici fiyatlarında yüzde 12,31 olarak gerçekleşti.
Beklentiler

AA Finans Enflasyon Beklenti Anketi'ne katılan ekonomistler, martta TÜFE'de yüzde 0,86 artış öngörmüşlerdi. Ankete katılan 24 ekonomistin mart ayı için enflasyon beklentileri, en yüksek yüzde 1,30 ve en düşük yüzde 0,52 artış aralığında yer almıştı. Öte yandan, ankete katılanlardan 23 ekonomistin yıl sonu enflasyon beklentilerinin ortalaması da yüzde 7,96 olarak belirlenmişti.
Bu arada, şubat ayında TÜFE yüzde 0,43, Yİ- ÜFE yüzde 1,38 oranında artmış, yıllık enflasyon ise söz konusu ayda TÜFE'de yüzde 7,89, Yİ-ÜFE'de ise yüzde 12,40 olarak gerçekleşmişti.

Aylık ve yıllık bazda TÜFE ve Yİ-ÜFE oranları şöyle:

Aylık Değişim TÜFE Yİ-ÜFE
AYLAR/YILLAR 2010 2011 2012 2013 2014 2010 2011 2012 2013 2014
OCAK 1,85 0,41 0,56 1,65 1,98 0,58 2,36 0,38 -0,18 3,32
ŞUBAT 1,45 0,73 0,56 0,30 0,43 1,66 1,72 -0,09 -0,13 1,38
MART 0,58 0,42 0,41 0,66 1,13 1,94 1,22 0,36 0,81 0,74
NİSAN 0,60 0,87 1,52 0,42 2,35 0,61 0,08 -0,51
MAYIS -0,36 2,42 -0,21 0,15 -1,15 0,15 0,53 1,00
HAZİRAN -0,56 -1,43 -0,90 0,76 -0,50 0,01 -1,49 1,46
TEMMUZ -0,48 -0,41 -0,23 0,31 -0,16 -0,03 -0,31 0,99
AĞUSTOS 0,40 0,73 0,56 -0,10 1,15 1,76 0,26 0,04
EYLÜL 1,23 0,75 1,03 0,77 0,51 1,55 1,03 0,88
EKİM 1,83 3,27 1,96 1,80 1,21 1,60 0,17 0,69
KASIM 0,03 1,73 0,38 0,01 -0,31 0,65 1,66 0,62
ARALIK -0,30 0,58 0,38 0,46 1,31 1,00 -0,12 1,11
Yıllık Değişim TÜFE Yİ-ÜFE
AYLAR/YILLAR 2010 2011 2012 2013 2014 2010 2011 2012 2013 2014
OCAK 8,19 4,90 10,61 7,31 7,75 6,30 10,80 11,13 1,88 10,72
ŞUBAT 10,13 4,16 10,43 7,03 7,89 6,82 10,87 9,15 1,84 12,40
MART 9,56 3,99 10,43 7,29 8,39 8,58 10,08 8,22 2,30 12,31
NİSAN 10,19 4,26 11,14 6,13 10,42 8,21 7,65 1,70
MAYIS 9,10 7,17 8,28 6,51 9,21 9,63 8,06 2,17
HAZİRAN 8,37 6,24 8,87 8,30 7,64 10,19 6,44 5,23
TEMMUZ 7,58 6,31 9,07 8,88 8,24 10,34 6,13 6,61
AĞUSTOS 8,33 6,65 8,88 8,17 9,03 11,00 4,56 6,38
EYLÜL 9,24 6,15 9,19 7,88 8,91 12,15 4,03 6,23
EKİM 8,62 7,66 7,80 7,71 9,92 12,58 2,57 6,77
KASIM 7,29 9,48 6,37 7,32 8,17 13,67 3,60 5,67
ARALIK 6,40 10,45 6,16 7,40 8,87 13,33 2,45 6,97

Martta zam şampiyonu karnabahar oldu

TÜİK verilerine göre, geçen ay yüzde 29,01 fiyat artışıyla karnabahar ''zam şampiyonu'' olurken, bu ürünü fiyatı yüzde 18,30 oranında artan sivri biber ve fiyatı yüzde 17,98 artan muz izledi.
Martta fiyatı, en çok artış gösteren diğer ürünler arasında yüzde 13,75 ile domates, yüzde 13,68 ile patlıcan, yüzde 10,49 ile antep fıstığı, yüzde 8,88 ile kuru soğan, yüzde 7,78 ile elektrikli süpürge, yüzde 5,55 ile kadın ayakkabısı yer aldı.
En çok kabak ucuzladı

Geçen ay fiyatı düşen ürünlerin başında ise salatalık geldi. Martta salatalığın fiyatı yüzde 6,46 düşerken, bu ürünü fiyatı yüzde 5,71 oranında azalan erkek kabanı ile fiyatı yüzde 5,48 azalan ıspanak izledi.
Martta kadın botunun fiyatı yüzde 4,98, pırasa fiyatı yüzde 4,61, anorak tipi çocuk kabanı fiyatı yüzde 4,19 azaldı. Geçen ay fiyatı en az artan ürün ise yüzde 0,90 fiyat artışıyla süt oldu.
AA

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.