Tüketici güveni arttı

TÜİK verilerine göre, Tüketici Güven Endeksi, ekimde bir önceki aya göre yüzde 4,8 arttı.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) ve Merkez Bankası işbirliğiyle yürütülen anket sonuçlarından hesaplanan tüketici güven endeksi, eylülde 72,1 değerinde iken, ekim ayında yüzde 4,8 artarak 75,5 değerine yükseldi.
TASARRUF ETME İHTİMALİ ARTTI
Gelecek 12 aylık dönemde tasarruf etme ihtimali endeksi geçen aya göre yüzde 20,9 arttı. Eylülde 20,1 olan endeks, ekim ayında 24,3 değerine yükseldi. Bu yükseliş, tüketicilerin gelecek 12 aylık dönemde tasarruf etme ihtimallerinin bir önceki aya göre arttığını gösteriyor.
GENEL EKONOMİK DURUM BEKLENTİSİ YÜZDE 6 ARTTI
Eylül ayında 95,8 olan genel ekonomik durum beklentisi endeksi bir önceki aya göre yüzde 6 oranında artarak ekimde 101,6 değerine yükseldi. Bu artış, gelecek 12 aylık dönemde genel ekonomik durumun daha iyi olacağı yönünde beklentisi olan tüketicilerin sayısının bir önceki aya göre arttığını gösteriyor.
HANENİN MADDİ DURUM BEKLENTİSİNDE YÜZDE 2,1'LİK ARTIŞ
Hanenin gelecek 12 aylık döneme ilişkin maddi durum beklentisi endeksi de geçen aya göre yüzde 2,1 oranında arttı. Eylül ayında 90,3 olan endeks değeri ekimde 92,2 oldu. Bu artış, gelecek 12 aylık dönemde hanenin maddi durumunun daha iyi olacağını bekleyenlerin oranının artmasından kaynaklandı.
İŞSİZ SAYISI BEKLENTİSİ YÜZDE 2,2 ARTTI
Eylül ayında 82,2 olan gelecek 12 aya ilişkin işsiz sayısı beklentisi endeksi bir önceki aya göre yüzde 2,2 oranında artarak, ekimde 84 değerine yükseldi. Bunda, işsiz sayısında artış bekleyenlerin oranındaki düşüş etkili oldu.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.