Dünyada T vizyonu

CIVETS, MINTS, TIMP'ten sonra küresel şirketler de T'den vazgeçemedi. Unilever NAMET'i, Publicis MISS AT'ı, Sealad Air ise AMAT'ı yarattı

Küresel krizle birlikte ekonomide çıkış arayan iş dünyası umudunu Türkiye'de buluyor. Ülkeleri gruplayarak yatırımcıların gelecek planlarını belirleyen finans kuruluşlarının ardından bu kez perakende, hizmet sektörünün devleri harf modasına uydu. Ülkeleri baş harfleriyle bir araya getirerek grup kuran finans sektörünün öncü isimlerinin BRIC, CIVETS, MINTS ve TIMP'i yaratmasının ardından bu kez özel firmalar kıtaları gruplaştırdı.

KITALARLA ANILIYOR
Özel şirketlerin oluşturduğu kıta gruplarında bireysel olarak geçen tek ülke ise Türkiye. Kıtaları Türkiye ile bir araya getiren şirketler arasında en dikkat çekeni ise dünya devi Unilever. 173 bin çalışanı, 51 milyar euro geliriyle küresel perakende, temizlik ve gıda devi Unilever, gelecek politikasında NAMET (North Africa, Middle East and Turkey-Kuzey Afrika, Ortadoğu ve Türkiye) bölgesine ağırlık veriyor. Yaklaşık 30 ülkeyi barındıran NAMET bölgesindeki tek özel ülkenin Türkiye olması firmanın ağırlıklı büyüme planının bir parçası olarak görülüyor. Uluslararası yönetim kadrolarında en fazla Türk'ü barındıran firma olarak bilinen Unilever'in kaptan köşküne 50'den fazla profesyonel İstanbul'dan gitti.
DÜNYANIN YARISI AMAT'TA
Türkiye'yi kıtalarla anan bir diğer şirket ise ABD'li gıda sanayi firması. 7.6 milyar dolarlık cirosu ve 25 bin çalışanı bulunan New Jersey merkezli, gıda güvenlik devi Sealad Air, gelecek planını AMAT (Asia, Middle East, Africa and Turkey-Asya, Ortadoğu, Afrika ve Türkiye) bölgesine yönelik yapıyor. Sealad Air, dünya nüfusunun yarısından fazlasının yaşadığı AMAT bölgesindeki tek ülke olarak Türkiye'yi belirtiyor.
PUBLICIS'İN UMUDU MISSAT
Geçtiğimiz ay rakibi Omnicom ile birleşerek 35 milyar dolarlık reklam devi haline gelen Publicis, büyüyeceği pazarları MISSAT (Mexico, Indonesia, Singapore, South Africa, Turkey- Meksika, Endonezya, Singapur, Güney Afrika ve Türkiye) olarak açıklıyor.

BRIC:
Dünya genelinde akrostiş modası 2001'de Goldman Sachs yöneticisi Jim O'Neill'dan geldi. Literatüre BRIC olarak geçen ülkeleri Brezilya, Rusya, Hindistan ve Çin oluşturdu. O'Neill'ın ardından Economist Intelligence Unit 2009'da CIVETS ülkelerini ortaya attı.
CIVETS: Kolombiya (Colombia), Endonezya (Indonesia), Vietnam, Mısır (Egypt), Türkiye (Turkey), Güney Afrika'dan (South Africa) oluşan CIVETS, Afrika Misk Kedisi anlamına geliyor.
MINTS: Nane anlamına gelen MINTS ülkelerini (Malezya, Endonezya, Nijerya, Türkiye ve Suudi Arabistan) oluşturuyor. İlk kez Ortadoğu'dan Suudi Arabistan'ın bir ekonomik gruba girmesiyle, gözler İslami sermayeye çevrildi.


TIMP:
Romence'de "zaman" anlamına gelen TIMP'in fikir babası ABD'li ünlü yatırım şirketi Turner Investment Group'un patronu Bob Turner oldu. Turner, yeni ekonomik bloğu Türkiye, Endonezya, Meksika ve Filipinler'den oluşturdu.

Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.