Avrupa ışığı gördü

ABD'de başlayan ekonomik krizin sert vurduğu Avrupa, kâbustan uyanıyor. Yarın açıklanacak ikinci çeyrek verileriyle Avrupa Birliği'nden iki yıldır ilk kez büyüme rakamı gelmesi bekleniyor

Euro Bölgesi 2011'den bu yana ilk kez büyüyecek. Krizin etkilerini atma sinyali veren Avrupa'da yarın Eurostat'ın açıklayacağı büyüme rakamları öncesinde yıllardır süren darboğazdan çıkışı müjdeleyen veriler gelmesi bekleniyor. Eurostat'tan piyasaya sızan bilgilere göre, Avrupa ekonomisi, tarihinin en uzun daralmasından kurtulduğunu belirten rakamları yarın dünyaya duyuracak. 17 ülkenin dahil olduğu Euro Bölgesi'nin altı çeyrekten sonra ilk kez yüzde 0.2 büyümesi bekleniyor. Almanya'da ise bu rakamın yüzde 0.75 olacağı belirtiliyor. Avrupa'da büyüme rakamlarının toparlanmasında üç ülke ön plana çıkıyor. Başını ABD'nin çektiği ihracat pazarlarındaki toparlanma Euro Bölgesi'ndeki ekonomileri de büyümeye götürüyor. ABD, Çin ve İngiltere'deki büyüme rakamlarının da etkisiyle Avrupa ekonomisi nihayet karanlık günlerden kurtulacak gibi. ABD'nin büyüme rakamının 12 aylık periyotta yüzde 1.7'ye çıkması ve ilk çeyrekte yüzde 1.1'e ulaşmasının da "ışığın görünmesinde" önemli bir payı var.
KÜÇÜLME TAHMİNLERİ DE VAR
Tüketici güveni, perakende satışlar ve borçlanma maliyetlerinde umut verici rakamların geldiği Avrupa'da az da olsa küçülme tahminleri yok değil. Bloomberg'in anketine göre ise bu yılın son çeyreğinde yüzde 0.2 büyüme bekleniyor. Bütçe ve genç işsizlik gibi büyük sorunları olan ana karada normalleşmenin zaman alması bekleniyor.

2014'TE YÜZDE 1.1 BÜYÜME BEKLENİYOR
Avrupa Merkez Bankası yüzde 0.6 oranında düşüş beklese de bu rakamın revize edileceği belirtiliyor. Düşüş 2014'te yerini yüzde 1.1 büyümeye bırakacak. Kıtanın en büyük ticari partneri, toplam ihracattaki payı yüzde 5.9 olan ABD. İkinci sırada yüzde 3.2 ile Çin var. AB ülkeleri arasındaki ticaretin oranı ise yüzde 66.2.

Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.