Jet "keyfi" ekonomik kriz dinlemedi

Türkiye'de 2008 yılında 55 olan iş jeti sayısı, ekonomik krize rağmen yüzde 80 artışla 2012 yılında 98'e ulaştı.

AA muhabirinin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nden (SHGM) aldığı bilgiye göre, Avrupa ülkeleri ve gelişmekte olan bazı ülkeler ekonomik krizle boğuşurken, Türkiye'de gelişen ekonomi birçok sektörde olduğu gibi havacılık sektöründe de büyüme sağlıyor. Bu bağlamda Türkiye'de havayolu işletmeleri tarafından kullanılan yolcu uçağı sayısı 2008 yılında 271 iken, geçen yıl bu rakam yüzde yüzde 37 artışla 370'e yükseldi. 2008 yılında 43'ü iç, 109'u dış hat olmak üzere 152 uçuş noktası, yüzde 59 artışla 241 noktaya ulaştı. Son 5 yılda 100'e yakın yeni hattın açıldığı Türkiye'de, uçuş ağına çoğunluğu dış hat olmak üzere yılda ortalama 25 nokta eklendi.

Öte yandan iş jeti sayısında 2008-2012 yılları arasında önemli oranda artış görüldü. 2008 yılında 55 iş jetinin bulunduğu Türkiye'de, iş jeti sayısı geçen yılın sonunda 2008'e göre yüzde 80 artışla 98'e ulaştı. Türkiye'de son 6 yılda havayolu işletmecileri tarafından kullanılan balon sayısında da rekor düzeyde artış yaşandı. 2008'de 57 olan balon sayısı 2008'e göre yüzde 228 artışla geçen yıl 187 oldu.

Türkiye'de havayolu ulaşımında kullanılan araçlar ve uçuş noktası sayıları şöyle:

2008 2009 2010 2011 2012
Uçuş noktası

152

(43 iç-109 dış)

175

(45 iç-130 dış)

202

(45 iç-157 dış)

222

(47 iç-175 dış)

241

(49 iç-192 dış)

Yolcu uçağı 271 297 332 349 370
İş jeti 55 68 74 75 98
Balon 57 67 97 108 187

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.