İhracatta tüm zamanların rekoru

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Ocak ayında 11 milyar 509 milyon dolara ulaşan ihracatın, şimdiye kadar Ocak ayları içinde ulaşılmış en yüksek düzey olduğunu belirterek, ''Bu başlangıçla, 2013 de ihracatta rekor kıracağımız bir yıl olacak. Rekorla başladık, rekorla bitireceğiz. OVP hedefi olan 158 milyar dolara ulaşacağız'' değerlendirmesinde bulundu.

Bakan Çağlayan, yaptığı yazılı açıklamada, Ocak ayı dış ticaret verilerini değerlendirdi.
Geçen yıl 152,6 milyar dolarlık mal ihracatıyla Türkiye'nin, 97 ülke ve bölgede şimdiye kadarki en yüksek ihracat düzeyine ulaştığını belirten Çağlayan, 45 ilin de tarihteki en yüksek ihracat düzeyine ulaştığını, yani ihracatın tabana yayılmaya başladığını ifade etti.
Çağlayan, 54 bini aşan ihracatçı sayısının da bunun başka bir göstergesi olduğunu vurgulayarak, şunları kaydetti:
''2013'e de yine bir güzel haber ile başlıyoruz. Ocak ayında 11 milyar 509 milyon dolara ulaşan ihracatımız tüm ihracat camiasına ve ülkemize hayırlı olsun. Bu rakam şimdiye kadar Ocak ayları içinde ulaşılmış en yüksek düzey. AB ülkelerine ihracatımız bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 7,2 oranında artarak 4 milyar 826 milyon dolar seviyesine geldi. AB'nin ihracatımızdan aldığı pay yüzde 41,9 oldu. Geçen yıl bu oran yüzde 43,5'ti. Bu sene AB'de kötüye gidişin durmasını beklediğimizi birkaç aydan beri ifade ediyorum. İnşallah bu yıl AB'ye daha fazla mal ihraç edeceğiz. Ocak ayında ithalat da yüzde 7,6 artarak 18 milyar 800 milyon dolar dolar oldu. Ocak ayında ayrıca 220 ülke/bölgeye ihracat yapıldı, 79 ilimiz yine bu ayda ihracat yaptı. Bu başlangıçla, 2013 de ihracatta rekor kıracağımız bir yıl olacak. Rekorla başladık, rekorla bitireceğiz. OVP hedefi olan 158 milyar dolara ulaşacağız.''

-''En yüksek artış Güney Amerika ülkelerine''-

İhracattaki en yüksek artışın yüzde 46 ile Güney Amerika ülkelerine olduğunu ifade eden Çağlayan, bilindiği gibi küresel krizin ardından özellikle 2009'dan sonra pazar çeşitlendirme çalışmalarına ağırlık verdiklerini bildirdi.
Gerek 2010 yılında gerek 2011'de gerekse de 2012'de bu çalışmanın meyvelerini aldıklarını dile getiren Çağlayan, 2009-2012 döneminde pazar çeşitlendirmesinin getirdiği ihracat artışının 42 milyar dolara yakın olduğunu vurguladı.
Bakan Zafer Çağlayan, Güney Amerika'daki yüzde 46'lık artışın da bunun başka bir göstergesi olduğunu kaydetti.

-''Nijer, Gabon, Senegal ziyaretlerinin meyvelerini almaya başlayacağız''-

Ocak ayında Afrika geneline ihracatın da yüzde 23 arttığına işaret eden Çağlayan, açıklamasını şöyle tamamladı:
''Kuzey Afrika'ya kıyasla görece zayıf olduğumuz Sahraaltı Afrika'ya ihracatımız ise yüzde 30,3 yükseldi. Sayın Başbakanımızla Ocak ayında yaptığımız Nijer, Gabon, Senegal ziyaretlerinin meyvelerini de yakında almaya başlayacağız. Asya geneline ihracatımız yaklaşık yüzde 20 yükseldi. Özellikle Uzak Doğu'ya ihracatta yüzde 30'luk bir artış var. Bu bizi oldukça memnun eden bir gelişme. Türk ihracatçısı artık şunun farkında: 'Dünya Avrupa pazarından ibaret değil.' Yıllarca, ihracatta gözümüz AB'den başka bir pazar görmedi. Ülkelerin beğenilmediği bir dönem yaşadı bu ülke. 'Orayla ticaret yapılmaz' denen günler gördük. Bakın 2012'ye; tam 241 ülke ve bölgeye ihracat yapıldı. Krizin bize en büyük faydası bu oldu. Biz krizi fırsata çevirdik. Türk ihracatçısı artık bütün dünyayı pazar olarak görüyor. Üreticilerimizi, çalışanlarımızı, ihracatçılarımızı ayrı ayrı kutluyorum.
İhracatımız son 10 yılda 4,2 katına yükseldi. Önümüzde 2023 sonu için 11 yılımız var. Biz bu 11 yılda ihracatımızı 3,3 katına çıkarmayı, 500 milyar dolara ulaşmayı hedefliyoruz. Bunu da inşallah yapacağız. Daha fazla çalışıp, daha fazla üretim, daha fazla ihracat yapacağız. Ekonomimizin geleceği üretim ve ihracatta. Teşvik sistemimiz, mal ve hizmet ihracatı desteklerimiz, yabancı sermaye politikamız hep bu amaç üzerine kurulu.''

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.