Nokia İstanbul'dan yükselecek

Nokia tepe yönetimi yeniden doğuşun ateşini İstanbul'da yaktı. Şirketin CEO'su Stephen Elop, "Yeni hedefler için bir araya geldik. 3 ayda 4.4 milyon Lumia serisi akıllı telefon sattık" dedi

Nokia'nın Finlandiya doğumlu olmayan ilk CEO'su Stephen Elop Türkiye'yi ziyaretinde SABAH gazetesine konuştu. İlk kez Türkiye'ye gelen Grand Tarabya Oteli'nde Nokia'nın tüm üst düzey yöneticilerini bir araya getiren Elop, Nokia'nın yeni Lumia serisi telefonlarından, şirketin stratejisine kadar pek çok konuda önemli açıklamalar yaptı. Akıllı telefon yarışında geç kalıp kalmadıklarına ilişkin soruya "Son çeyrekte 4.4 milyon Lumia serisi telefon sattık" diye yanıt veren Elop, "Nokia olarak önemli değişimden geçiyoruz. Firmanın ivme kazanmasını bekliyoruz. Başka ürünler de geliştirdik. Sürekli olarak farklı ürün çıkararak yeni bir perspektif kazanıyoruz" dedi. Küreselde bu yıl kâr ettiklerini söyleyen Elop, "Lumia satışlarıyla kârlılığımızı artırdık. İstanbul'a bu otelde toplanarak yeni satış stratejilerine odaklanmaya geldik. Microsoft sadece birkaç ülkede dil desteği verdiği için Lumia serisi biraz gecikti. Ama bundan sonra eskisi gibi bir gecikme olmayacak" diye konuştu.
Stephen Elop
En beğendiği Lumia modeli ve rengi:
Lumia 920 kırmızı.
En beğendiği özelliği: Düşük ışıkta bile iyi fotoğraf çekmesini sağlan kaliteli kamerası.
En beğendiği uygulama: Gezdiği ve gördüğü yerleri kaydetmeyi sağlayan Track Mylife.

TÜRKİYE'DE BEĞENİLİYOR
Bütün üst düzey Nokia çalışanlarını İstanbul'da topladıklarını belirten Elop, Türkiye'yi daha iyi tanımaya gayret ettiklerini ifade etti. Elop, "Kıdemli satış yöneticileriyle bir araya geldik. Satış fırsatlarını, dili, kültürü daha iyi anlamaya çalışıyoruz. Türkiye batı ve doğunun geçiş noktasında bir yer. Burada deneyime sahibiz. Beğenilen bir markayız. Türkiye'de doğu ile batı bir araya geliyor. Amiral gemimiz Lumia 920 ve biraz daha ekonomik oyan Lumia 620 modeli aynı oranda seviliyor" diye konuştu.
126 BİN UYGULAMA HAZIR
Windows platformunu zenginleştirmek için dikey ve yatay olarak hızla hareket ettiklerini belirten Elop, sözlerine şöyle devam etti: "Dikine ve derinleme yaklaşım, en iyi yazılım şirketleri ortaya çıkarmalıyız. Yaygınlık için de geniş yelpazede yazılımları ortaya çıkarmak gerekiyor. 126 bin uygulama var. Önemli olan hayatta kalan uygulamalar geliştirmek. Yerel kültüre, gazetelere ve uygulamalara ulaşmak çok önemli. Yerel geliştiricilere bakıyoruz."

İNSAN MERKEZLİ TASARIM
Lumia serisi telefonların farkını 'insan merkezli tasarım' olarak açıklayan Elop, yaptıkları değişimi şöyle anlattı: "Öncelikle 'İşlemcisi ve depolama kapasitesi nedir' diye bakmadık. 'En iyi resmi nasıl gösteririz, deneyimi nasıl yaşatırız' diye düşündük. İnsan merkezli tasarım için çaba harcadık. Düşük ışıkta en iyi resimlerin yakalanabilmesi için uğraştık."

GÜVENLİK ÜRÜNÜN İÇİNDE
Şirketlerin ihtiyaçlarına odaklanmak için Microsoft ile güçlü bir işbirliği yaptıklarına değinen Stephen Elop, "Microsoft Windows 8 platformu yeni uygulamalarla yeni fırsatlar sunacak. Güvenlik zaten ürünün içerisinde geliyor. Önümüzdeki dönemde mobil güvenlik daha da önem kazanacak. Biz de bu konuda daha deneyimli ve başarılı olacağımızı düşünüyoruz" dedi.
ÇOCUK KÖŞESİ VAR
Çocuk Köşesi (Kids Corner): Bununla çocuklarla ailenin iş uygulamalarını birbirinden ayırdıklarını söyleyen Elop, "Uygulamaları kullanmak istediğinizde şifrenizi girmeniz yeterli oluyor" diye konuştu.
Tablet henüz yok: Elop, tabletle ilgili sorumuza şu yanıtı verdi: "Şu anda tablet ürünü çıkarmadık. Nasıl farklılaştırılabileceğini görmemiz gerekiyor."

İstanbul'u keşfetmek: Yeni açılan Grand Tarabya Oteli'nin pencerisinden dışarıyı gösteren Elop, "Sabah Boğaz'dan bir Türk denizaltısı geçti. Bakın şimdi de yunuslar var. Bu cihazla İstanbul'u keşfetmek heyecan verici" dedi.

Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.