Bayrampaşa Çin'i yendi

Triko merkezi Bayrampaşa, 6 yıl önce Çin'e kaptırdığı pazarını geri almayı başardı. Kriz döneminde 500'e düşen makine sayısı 4 bin 500'e, istihdam ise 20 binden 50 bine çıktı. 2 milyar dolarlık ihracat başladı

Türkiye'nin triko merkezi Bayrampaşa, 6 yıl önce fiyat rekabeti yüzünden Çin'e kaptırdığı pazarını geri aldı. Çin'in kalitesiz üretim yaptığını farkeden yerli ve yabancı alıcılar yeniden Bayrampaşa'ya döndü. Hazır giyime getirilen ek vergilerin de etkisiyle daha cazip fiyat vermeye başlayan Bayrampaşalı firmalar, Ortadoğu'dan Türk Cumhuriyetleri'ne, Afrika'dan Avrupa ülkelerine 2 milyar dolarlık ihracat yapar hale geldi. İlçede kriz döneminde 500'e düşen dokuma makinesi sayısı bugün 4 bin 500'e, istihdam da 20 binden 50 bine yükseldi.
TANITIMLA AYAĞA KALKTI
Bayrampaşa Tekstilci ve Sanayici İşadamları Derneği Başkanı Doğan Bakırcı, ilçede yaşanan bu dönüşümün kümelenme modelinin getirdiği başarı sayesinde gerçekleştiğini söyledi. Aynı zamanda Bayrampaşa'da triko üreticisi olan Bakırcı, işlerin durmaya başladığı 2007'de bütün esnafın bir araya gelerek kriz planı yaptığını söyledi. İşe öncelikle BATİAD'ı kurarak başladıklarını ifade eden Bakırcı, "Bize Laleli, Merter ve Osmanbey'de çalışan işadamları yol gösterdi. O zamana kadar hep üreticiydik. İşin şov kısmını bilmiyorduk. Bayrampaşa'nın tanıtımını yapmaya karar verdik" dedi. Bakırcı, esnafın defile, showroom ve yeni koleksiyon çalışmalarıyla atağa geçtiğini belirterek, özellikle yurtdışındaki alıcıların dikkatini çekmeyi başardıklarını söyledi. Çin'in kalitesiz ürünlerinin de zamanla fark edildiğini vurgulayan Bakırcı, "Mal verdiğimiz alıcılar bizim modelleri alıp Çin'de ürettirdiler. Ancak gördüler ki, bir iki yıkamadan sonra ürün bozuluyor. Sonra bize geri döndüler" diye konuştu.

BİN 700 TRİKOCU VAR
Bayrampaşa'da faaliyet gösteren 2 bin 700 şirketin bin 700'ü triko üretiyor. Bakırcı, 900'e yakın atölyenin yanı sıra üreticilerin yeni makine siparişleri verdiğini de söyledi. Kriz döneminde satılan makinelerin çoğunu Suriye'nin aldığını belirten Bakırcı, "Üretimde bize rakip olmuşlardı. Ancak iç karışıklıklar nedeniyle ülkede üretim bitti" diye konuştu. Bakırcı'nın verdiği rakamlara göre Bayrampaşa'dan direkt olarak 1.5 milyar dolarlık ihracat yapılıyor. Ancak bavul ticaretiyle rakam 2 milyar dolara çıkıyor.
MAĞAZA KİRALARI UÇTU
Bayrampaşa'daki dönüşüm mağaza kiralarını da artırdı. Mağazaların yoğun olduğu Numunebağ ve Emin Efendi Caddesi ile Oğuzhan Sokak'taki 60 metrekarelik bir mağazanın üç yıl önce 2 bin TL olan kirası bugün 10 bine çıktı. Doğan Bakırcı, 5 katlı binaların 1.5 milyon dolara satıldığını belirterek, "Caddelerimiz triko mağazalarıyla doldu. Amacımız burayı tekstil merkezine dönüştürmek" dedi.

EK VERGİLER ETKİLİ OLDU
20 yıldır Bayrampaşa'da üretim yapan Motif Triko'nun Yönetim Kurulu Üyesi Sinan Çoban, piyasanın yeniden açıldığını söyledi. Çin'e kaptırdıkları pazarı hazır giyime getirilen ek vergiler sayesinde geri aldıklarını belirten Çoban, "Bir dönem bütün üreticiler Çin'e gitmişti. Ama biz üretimimizi hiç bırakmadık. Almanya, Fransa ve Yunanistan'a ihracat yapıyoruz" dedi.


LİBYALI MÜŞTERİ GERİ DÖNDÜ
Piano Tekstil'in sahibi Mehmet Türkhan, ihracatının yüzde 80'ini Libya'ya yaptığını söyledi. Kriz döneminde Libyalı bir müşterisinin Çin'den alım yapmaya başladığını, müşterinin daha sonra kendisine geri döndüğünü belirten Türkhan, "Müşterim bana Çin'le Türkiye arasında çok fazla fiyat farkının kalmadığını söyledi. Kalitesiz ürünler yüzünden zarar ettiğini anlattı" diye konuştu.

Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.