Çocukların cebinde 3.5 milyar var

Türkiye'deki yaklaşık 18 milyon çocuğun yıllık harçlığı 3.5 milyarı bulunca organizatörler gözünü bu alana çevirdi. Şirketler bu yıl Disney Live! Mickey'nin Müzik Festivali, Bubble Show, Cirque du Soleil-Micheal Jackson The Immortal World Tour gibi dev organizasyonları getirecek

Toplumsal bilinç seviyesi yükseldikçe aileler çocuklarına birey gibi davranmaya başladı. Çocukların artık kendilerine ait bütçesi ve buna uygun seçimleri var. Araştırmalara göre Türkiye'deki 18 milyon çocuğun yüzde 73'ü harçlık alıyor. Haftalık harçlıkları ortalama 11.7 TL. Yani çocuklar yılda 3.5 milyarı yönetiyor. Bu durum çocuklara yönelik pazarın cazibesini artırıyor. Hem uluslararası markalar Türkiye'ye gelmek için birbiriyle yarışıyor hem de organizasyon firmaları dünyaca ünlü gösterileri buraya taşımak istiyor. Son yıllarda eğlenceyle eğitimi birleştiren "edutainment" kavramı oluştu. Çocuklar eğlenirken bir yandan eğitici bilgilere sahip oluyorlar. Bu nedenle organizatörler için deneyimsel eğitim ve eğlence sırasında çocukların hayatına bir değer katmak önemli olmaya başladı. Biz de bu hafta çocuk ekonomisini ele alıp şirketlerle görüştük.
DEV GÖSTERİLER GELİYOR
Bu yıl aileler ve çocukların birlikte eğlenebileceği birçok etkinlik Türkiye'ye gelecek. Bunlar arasında Disney Live! Mickey'nin Müzik Festivali, Bubble Show, Cirque du Soleil- Micheal Jackson The Immortal World Tour gibi dev organizasyonlar da var.
Mahmut İpşirli/Turkuvaz Yayın Tematik Kanallar Grup Başkanı
MİNİKA'DA ETKİNLİKLER ÜCRETSİZ!
Minika etkinlik birimi Türkiye çapında geliştirdiği projelerle tüm çocukların katılımına açık aktivite alanları oluşturuyor. Turkuvaz Yayın Tematik Kanallar Grup Başkanı Mahmut İpşirli, "Amacımız, dileyen her çocuğun ücretsiz olarak katılıp, nitelikli vakit geçirmesine olanak sağlayacak alanlar yaratmak" dedi. Maske yapımı, boyama aktiviteleri, oyun hamuru, rubik küp, puzzle atölyeleri, video ve konsol oyunları turnuvaları gibi aktivitelerin yanı sıra çocuklar minika ekranlarında izledikleri karakterlerle de buluşma şansı elde ediyor. Çocuklar halka açık olan bu alanlarda eğlenirken öğrenmenin keyfine varıyor.
Rahmi Sayder/Talya A.Ş. Yönetim Kurulu Bşk.
Sömestrda ekstra aktiviteler sunacağız

Talya A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Rahmi Sayder, eğlence ve eğitimi birleştiren "edutainment" kavramını sahiplendiklerini söyledi. Sayder, "Türkiye'nin en büyük dinozor temalı parkı olan Jurassic Land çocukların tekrar tekrar gelmek isteyeceği bir eğlence parkı yarattı" dedi. 10 bin metrekare alan üzerine kurulu parkta Kültür ve Turizm Bakanlığı onaylı müzenin yanı sıra birebir boyutlarda 70 yarı hareketli dinozor bulunuyor. Çocuklar burada fantastik dünyayı rehberler eşliğinde geziyorlar. Sayder, "Konu çocuk olunca perakende takviminin gerektirdiği özel dönemlerde özel etkinliklere mutlaka ihtiyaç duyuluyor. Örneğin, önümüzdeki yarı yıl tatili için 15 gün süreyle parkı ziyaret edenlere ekstra aktiviteler sunulacak. TRT Çocuk kanalında yayınlanan Köstebekgiller karakter, ev ve animatörleriyle tüm günü dolduracaklar" diye konuştu.

Füsun Yılmaz Phillipson/ FYP
AVM'ler çocuk konseptine geçiyor
FYP, 0-10 yaş çocukların eğilim, kullanım alışkanlıkları ve bunun gayrimenkul sektörüne yansımaları konusunda araştırmalar yapıyor. FYP'nin yöneticisi Füsun Yılmaz'a göre ailenin lideri olan çocuklar, kullanım tercihleriyle AVM'lerdeki konseptleri ayrıştırıyor ve yeni konseptler yaratmaya zorluyor. Yılmaz, "Son yıllarda büyümeye başlayan pazar bu yıl önemli bir noktaya geldi. AVM'ler çocuk için konseptleri geliştiriyorlar" dedi.
Aşkım Darcan/PGM Genel Müdürü
1.5 milyon müşterisi var
Biletix'in teknik altyapı desteğiyle toplu bilet satışı yapan Proje Geliştirme Merkezi'nin (PGM) Genel Müdürü Aşkım Darcan, Türkiye'de aile ve çocuk etkinliklerinin grup olarak yaklaşık 1.5 milyon takipçisi olduğunu vurguladı. Darcan, grup satışına çıkan etkinlikleri önce mail yoluyla kurumlara duyurduklarını belirterek, şöyle konuştu: "Daha sonra çağrı merkezinden ulaştığımız okul ve şirketleri ziyaret ediyoruz. Saha çalışmaları yapıyoruz. Etkinliğin hedef kitlesi yaş gruplarına göre okullara ve şirketlere ulaşıyoruz. Tabii ki bunlar da gişe dışında satış döngüsü yaratıyor. Okullar en çok eğitim sergilerine ilgi gösteriyor."
Kemal Erdine/Biletix Genel Müdürü
Türkiye'de aile eğlence sektörü 2 yılda hızla büyüdü
Aile ve çocuk etkinlikleri alanında son 2 yıldır artık Türkiye'de dünyanın en önemli markalarını görüyoruz. Bu nasıl gerçekleşti?
Ekonomideki gelişmeye paralel kaliteli etkinlik arayışı arttı. Ayrıca bu etkinliklerin yapılabileceği mekânlar açıldığı için organizatörler uluslararası markaları Türkiye'ye getirmeye başladı. Aile eğlencesi son 2 yılda hızla büyüdü. Sömestrlerde yaptığımız etkinlikler büyük talep görüyor.
Bir etkinliğe giden başkasına da gidiyor mu?
Aynı kulvardaki etkinliklerin bilet satışları birbirinden etkilenmiyor. Türkiye'nin çok büyük bir potansiyeli var. Etkinlikler her yıl artıyor ama pazar henüz doymadı.
Anadolu'da ilgi nasıl?
İstanbul ön sırada. Ankara ve İzmir diğer illere göre daha iyi durumda. Ancak organizatörler daha fazla etkinliği diğer illere götürüyor. Örneğin bu yıl Disney Live, Mickey'nin Müzik Festivali için Adana, Mersin, Samsun, Bursa, Trabzon, Konya, Gaziantep gibi şehirlere tur düzenlendi.
İlginin artmasında Biletix ve Ticketmaster'in rolü nedir?
İlgi artışında ekonomik gelişme ve istikrar önemli. Aileler artık eğlenceye daha fazla bütçe ayırıyor. Biz bilet satışında büyük kolaylıklar sağlıyor.

Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.