TOKİ 2+1'e geçiyor

TOKİ evleri büyütüp 2+1'e geçiyor. Yeni konseptte yöresel mimariye ağırlık veren modeller de olacak

Toplu Konut İdaresi Başkanlığı (TOKİ), yoksul vatandaşlar için yaptığı evleri genişletme kararı aldı. Bugüne kadar 45-55 metrekare olarak inşa edilen 1+1 konutlar artık 2+1 konseptiyle üretilecek. Bu kapsamda ilk adımın atıldığı Safranbolu'daki yeni 2+1'ler yöresel mimariye de uygun olacak. TOKİ Başkanı Ahmet Haluk Karabel, sosyal konutlarda hedef kitlelerinin konut sahibi olamayan, alt ve orta gelir grubundaki vatandaşlar olduğunu söyledi.
'TALEP BU YÖNDE'
Karabel, metrekareleri büyütme kararının gerekçelerini şöyle açıkladı: "Yoksul konutlarımız, 100 lira taksitle ödenebilmesi açısından 45-55 metrekare arasında sabitlenmişti. Fakat bazı ailelerimiz fazla nüfusa sahip. Ayrıca kız ve erkek çocukları var. Onun için tek oda olması uygun görülmüyor. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ile yaptığımız görüşmeler çerçevesinde ufak ama 2+1 şeklinde yoksul konutları da üretmeye başladık. 2013'ten itibaren de ağırlıklı olarak bu şekilde gideceğini tahmin ediyorum."


EMLAK GYO'DAN İŞBİRLİĞİ PROTOKOLÜ
Emlak Konut GYO, afet riski altındaki alanların dönüştürülmesi konusunda önemli bir adım attı. Emlak Konut, İstanbul'daki olası riskleri bertaraf etmek amacıyla ruhsatsız, iskânsız ve afet riski altındaki yapıların tasfiye edilip güvenli yaşam alanları oluşturmak amacıyla ilgili bakanlıklarla işbirliği protokolü imzaladı.

Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.