3.5 milyarlık @ yılbaşı
Yeni yıl yaklaşırken internetten yapılan alışveriş zirveye ulaştı. Aralık ayında alışveriş siteleri internet üzerinden 3.5 milyar TL'lik bir satış hedefliyor
- Ekonomi
- Giriş Tarihi: 00:00 | 23.12.2012
- Güncelleme Tarihi: 09:02 | 23.12.2012
MAĞAZALARA YAKLAŞTI
Sanal alışveriş siteleri aralık ayı başından beri yılbaşına özel hazırladıkları kampanyaları mail yoluyla üyelerine duyuruyor. Site yöneticileri, özellikle bu yıl satışlarda yaşanan patlamaya dikkat çekti. Öyle ki internet üzerinden yapılan satışlar mağazaların cirosuna yaklaşmaya başladı. Bu ay internet üzerinden 3.5 milyar TL'lik bir işlem gerçekleşmesi bekleniyor. E-ticaret Siteleri ve İşletmecileri Derneği (Eticad) Yönetim Kurulu Üyesi Merter Özdemir, yılbaşı hediyelerinin bu yıl büyük bir kısmının internet üzerinden alınacağını söyledi. Özdemir, e-ticaretin çok avantajlı bir döneme girdiğini belirterek, "Geçen yıl aralık ayında 2 milyar 67 milyonluk e-ticaret hacmi yakalamıştık. Bu yıl ise 3.5 milyar TL'ye ulaşacağız. Bu artışta yılbaşının etkisi büyük" diye konuştu.
SATIŞLAR YÜZDE 45 ARTTI
Bankalararası Kart Merkezi'nden (BKM) yapılan açıklamada, Türkiye'de son 5 yılda internet üzerinden yapılan kartla alışverişte yıllık yüzde 50'nin üzerinde büyüme oldu. BKM'nin tahminine göre internet üzerinden yapılan alışveriş hacmi yıl sonunda 30 milyarı bulacak. 2023'te ise alışveriş hacminin 350 milyar lirayı aşacağı tahmin ediliyor. Türkiye'de geçen yıl aralık ayında 2 milyar 67 milyon TL'lik satış gerçekleşti. Bu yıl ise satışlarda yüzde 45 oranında bir artış olacak. Merter Özdemir, 11 ayda toplam 27.1 milyar TL'lik bir satış gerçekleştiğini belirterek, "Bu yıl 30 milyar TL'nin üzerine çıkılacağı tahmin ediliyor" diye konuştu.
CAZİP KAMPANYALAR YAPILIYOR
Alışveriş siteleri, tüketiciyi bu kanala çekmek için yoğun kampanyalar yapmaya başladı. Özel alışveriş sitesi Limango'nun bağlı olduğu Otto Group Türkiye CEO'su Gülfem Toygar, tüketicilerin sitelerden en çok yılbaşında giyinmek üzere gece elbisesi aldığını söyledi. Toygar, en büyük müşteri grubunun kadınlardan oluştuğunu belirterek, "Kırmızı ve siyah elbiseler çok satıyor. Kozmetik ürünlere de ilgi var. Biz yılbaşına özel altı kampanya yaptık. 'Babalara ve annelere özel' diye çeşitli gruplar oluşturduk. İlgi oldukça büyük. Bu ay satışlarımızda yüzde 25 artış bekliyoruz" diye konuştu.
ÜRÜN BULMA SIKINTISI YOK
E-ticaretin bu kadar cazip hale gelmesinde fırsat sitelerinin etkisi büyük. Fakat sezon ürünlerini satan sitelerin de cirolarında önemli bir artış var. 1V1Y.com sitesinin CEO'su Levent Hatay, e-ticaret sitelerinin geniş koleksiyona yer verebildiğini, dolayısıyla aranılan ürünün her bedeninin ve renginin bu sitelerde kolayca bulunabildiğini söyledi. Sitenin yılbaşı dolayısıyla yoğun talep aldığını belirten Hatay, bu ay satışlarda yüzde 35 oranında bir artış sağlayacaklarını açıkladı. Hatay, 1 milyon 900 bin üyeleri olduğunu söyledi.
CİRO İKİYE KATLANACAK
Elektronik Ticaret İşletmeleri Derneği Başkanı Hakan Orhun, aralık ayının online satış için çok önemli olduğunu söyledi. Tüketicileri online tarafa çekmek için şirketlerin yoğun hediye ve indirim kampanyaları yaptığını söyleyen Orhun, "Bu yıl talep oldukça yüksek. Diğer aylara göre 2-3 kat fazla bir ciro bekliyoruz" dedi.
Sabah