Tekstilde yeni üs Urfa

Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü yeni teşvik sistemi kapsamında Şanlıurfa'ya üs kuracak.

Yan sanayi ile birlikte 300 KOBİ, 450 dönümlük arazide sıfırdan yatırım yapacak. 3 yılda 10 bin kişilik istihdam yaratılacak
Hazır giyim ve konfeksiyon sektörü Şanlıurfa'ya üs kurmaya hazırlanıyor. KOBİ'ler ve yan sanayicilerle birlikte uzun süreden beri araştırma yaptıkları teşvik sisteminde 6'ncı bölgeden Şanlıurfa'yı seçen sektör, 450 dönümlük bir arazi üzerinde yatırıma başlayacak. Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Ahmet Akbalık, 300 KOBİ'yi Şanlıurfa Organize Sanayi Bölgesi'ne götürerek 10 bin kişilik bir istihdam yaratacaklarını söyledi. Üretim binalarını müteahhit şirkete yaptırıp, üreticileri kira ödeme mantığıyla mülk sahibi yapacaklarını belirten Akbalık, "Burada sadece KOBİ'ler olacak. Nakış, baskı, taş işçiliği yapan yan sanayicileri de götüreceğiz. Kümelenme projemiz KOBİ'lerle yan sanayiyi aynı yerde buluşturmayı hedefliyor. Böylece, bir ürün, farklı özelliklerinin tamamlanması için şehir şehir gezmeyecek" dedi.
KÜMELENME MODELİ
Akbalık, önceki teşvikli yatırımlarda yapılan hataları yapmayacaklarını söylediği bu projede 'Önce küçükler' dedi. "Küçüklerin başarısını gördükçe büyük şirketler de buraya gelecek" diyen Akbalık, "Büyük şirket gidiyordu Doğu'ya. Kuruyordu fabrikasını, ancak yan sanayi bulamıyordu. Şimdi nakış, düğme, baskı, boya gibi yan sanayiyi de götürüyoruz Urfa'ya" şeklinde konuştu. Hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün Urfa atağının ardında Uludağ, Ege, Akdeniz ve Denizli İhracatçı Birlikleri ile İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) var.
Teşvik Urfa'nın yüzünü güldürdü
TeŞvikli illerden Urfa'ya 46 şirket toplam 460 milyon TL'lik yatırım yaparak, 3 bine yakın kişiye istihdam yaratmaya hazırlanıyor. Gıdadan tekstile, enerjiden makine sektörüne kadar çok sayıda yatırımcının yoğun talebiyle karşılaşan şehir, 1. ve 2. OSB'sinde parsellerinin çoğunu yatırımcıya verirken, şu an 700 hektarlık 3. OSB'nin kurulması için düğmeye bastı. Urfa, Ortadoğu'ya bir çıkış kapısı olarak görülüyor.
ÜRETİM GÜÇLENECEK
2023'te Türkiye'nin en az beş dünya markası çıkarması hedefleniyor. Akbalık, dünya markası olmanın altında güçlü bir üretim modeli yattığını söyledi. Akbalık, "10 yıl içinde markalaşma süreci tamamlanacak. Urfa bu atağın pilot bölgesi olacak" diye konuştu.

KABUK DEĞİŞTİRDİ
Sektörün 16 milyar dolarlık ihracat yaptığını, bunun karşılığında da 3 milyar dolarlık ithalatı olduğuna işaret eden Akbalık, "13 milyar dolar artısı olan net ihracatçı bir sektörüz. 10 yıl içinde kabuk değişimi yaşadık" dedi.

Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.