Wal-Mart çarşıyı karıştırdı

Migros'u alarak Türkiye pazarına adım atmaya hazırlanan ABD devi Wal-Mart'ın adı yetti. Şirketin orta gelir grubuna hitap etmesi ve KOBİ'lerle çalışma anlayışı çarşıyı karıştırdı. Büyük tedarikçiler tedirgin

Migros'u satın almak için görüşmelere başladığını duyuran Wal- Mart'ın ismi bile çarşıyı karıştırmaya yetti. Firmanın klasikleşen rekabet kuralları dışında büyük tedarikçilerden çok KOBİ'lerin mallarını pazarlaması, geleneksel yöntem üzerine kurulu sektörde şimdiden tartışma başlattı. ABD ve diğer faaliyet gösterdiği ülkelerde orta sınıf ve düşük gelirli tüketiciye hitap eden Wal-Mart'ın sıkı fiyat politikasıyla özellikle indirim marketlerine rakip olması bekleniyor.
KAZAN-KAZAN POLİTİKASI
Wal-Mart'ın pazara girmesiyle çarşıdaki tröstün de ortadan kalkacağı belirtiliyor. Bugüne kadar büyük tedarikçilerle çalışmaya alışan süpermarketler, farklı bir modele geçecek. Wal-Mart'ın uzun vadeli kazan-kazana yönelik kenarda kalan markaları öne çıkarma politikası, büyük tedarikçilerin hoşuna gitmeyecek. Şirketin büyük tedarikçilerden isteyeceği indirim, promosyon gibi kalemler diğer süpermarketleri de etkileyecek. Süpermarketlerin tedarikçiler üzerindeki baskısı artacak. Fiyat rekabeti ise tüketiciye yarayacak.

REKABET DEĞİŞECEK
Perakende sektörünün deneyimli ismi Servet Topaloğlu, "Wal- Mart'la birlikte pazarda discount zincirlerin süpermarketlere olan baskısı değişecektir. Çünkü Wal-Mart orta gelir grubuna hitap eden bir şirket. Discount'ları zorlayacaktır" dedi. Rekabetin hemen kızışması beklenmiyor. Perakende temsilcilerine göre önce pazara girip tüketiciyi tanımak isteyecek olan Wal-Mart, bir yıl sonra taşları yerinden oynatacak.

SIKINTIYA GİRERİZ
Onurex markasıyla discount formatta faaliyet gösteren Onur Group Genel Müdürü Cemal Özen, Wal-Mart'ın piyasanın dengesini değiştireceğini söyledi. Şirketin sıkı fiyat politikasıyla tedarikçiyi yönlendireceğini belirten Özen, "Tedarikçiler alternatif kanal bulduğu zaman yaşayabilir. Wal-Mart sadece KOBİ'lere yer verip büyük tedarikçiyi kabul etmezse bu, şirketler için sıkıntı yaratır. Perakende piyasası olumsuz etkilenir" dedi.
MİGROS'A ZIT TİCARET
Wal-Mart'ın Türkiye'ye farklı bir perakende mantığı getireceğini söyleyen Makromarket'in sahibi Şeref Songör, zincirin Migros'la tamamen zıt bir politikayla çalıştığını belirtti. Songör, "Migros'un müşteri konsepti Wal-Mart'a uygun değil. Ayrıca Migros'un lokasyonları da Wal-Mart'a uymuyor" dedi.
CARREFOUR VE REAL'İ ALABİLİR
Wal-Mart'ın, Türkiye'de Carrefour ve Real'le de ilgilendiği belirtiliyor. Perakendeciler, "Wal-Mart girdiği bir pazarda ya birinci ya da ikinci olmak ister. O nedenle bir-iki zinciri daha alır. Bu da pazar büyük olduğu için Rekabet Kurumu'na takılmaz" yorumunu yaptı. Sabancı Carrefour'daki satış sürecinin yıl sonunda biteceği yönünde mesaj vermişti. Dolayısıyla Wal-Mart'ın Migros'tan önce Carrefour süprizi de yapabileceği ifade ediliyor.
YOĞURDU ÜFLEYEREK YİYECEK
WAL-MART Türkiye'de başarılı olur mu? Sekiz yıl önce Avrupa'ya Almanya'dan giren fakat 5 yıl içinde 3 milyar dolar kaybederek pazardan çıkan şirket için Türkiye, ikinci deneme olacak. Wal-Mart'ın burada yoğurdu üfleyerek yiyeceğini söyleyen Topaloğlu, "Almanya'daki mağaza konseptini ABD'deki gibi yaptılar. Mağaza girişine 'Hi, Welcome' diyen insanları koydular. Tabii bu soğuk Avrupalı'ya suni geldi. Bir de satın aldıkları mağazaların tabelalarını indirip Wal-Mart tabelası astılar. Almanlar bundan hiç hoşlanmadı" diye konuştu.

Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.