Boğaz'da 3 trilyon $'lık buluşma

stanbul, TİM ve UİP'in birlikte düzenlediği 3'üncü Boğaziçi Bölgesel Ortaklık Zirvesi'ne ev sahipliği yapıyor. Üç gün sürecek zirveye 3 trilyon dolarlık dış ticareti bulunan 49 ülke temsilcisi katılıyor

'1 DOLARLA YAŞIYORLAR'
UİP İstişare Kurulu Başkanı Ali Coşkun, dünyanın yıllık gayri safi hasılasının yaklaşık 70 trilyon dolar olduğunu, bunun yüzde 60'ının gelişmiş ülkelerden oluştuğunu anımsatarak, "En zengin yüzde 10'luk nüfus, küresel servetin yüzde 85'ini, geri kalan yüzde 90 nüfus ise servetin yüzde 15'ini paylaşıyor. Dünya nüfusunun yaklaşık yüzde 50'si günde 2 dolar ile 1 milyar kişi de günde 1 dolarla yaşıyor" dedi. Coşkun, toplantıya katılan 49 ülkenin dış ticaret hacimlerinin 3 trilyon dolar olduğunu kaydetti.

PRENS'TEN ERDOĞAN'A REFORM DESTEĞİ
Annesi İstanbul doğumlu olan Suudi Prens Kral Faysal Araştırma ve İslami Çalışmalar Merkezi Başkanı Turki Al Faysal Al Saud zirvede yaptığı konuşmada Birleşmiş Milletler'in yeni dünya düzenine ayak uyduramadığını belirterek reform çağrısı yaptı. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın BM kürsüsünden yaptığı çağrıyı desteklediğini belirten Prens Saud "Bu çağrı çok önemlidir. BM'nin Suriye'deki olumsuz, üzücü gelişmelerle ilgili tavır ve tutumu ile ilgili açıklaması hepinizce malumdur. Dünyada adaletli sisteme ihtiyacımız var" dedi.

Yeni düzende Avrasya'nın potansiyeli
Zirveye telekonferans ile katılan Cumhurbaşkanı Gül, "Göründüğü kadarıyla tüm Avrasya coğrafyasını yakından ilgilendiren bu sürecin küresel düzen üzerinde de önemli yansımaları olacak ve etkileri uzun yıllar hissedilecektir. Bu bağlamda bu seneki etkinliğin temasının 'Yeni Düzende Avrasya'nın Potansiyeli' olarak belirlenmesini çok isabetli buldum" ifadelerini kullandı.
'Bölgesiyle bütünleşen krizden etkilenmiyor'
TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, kendi çevresi ile ticaret yapan ülkelerin bir adım öne çıktığını, zenginleştiğini belirterek, "Kendi çevresindeki ekosistem ile bütünleşen, o ekosistemi destekleyen ülkeler, krizlerden daha az etkileniyor" dedi. Geçen yılki zirvelerde olduğu gibi bu zirve kapsamında da yine çok farklı projelere imza atılacağını, farklı coğrafyalarda, yeni işbirliklerinin önünün açılacağına dikkati çeken Büyükekşi, "Bu zirveyi bölge ülkelerinin potansiyellerini ortaya koymaları için büyük bir şans olarak görüyoruz. Bu potansiyeli ticari başarılara dönüştürmek de bizim elimizde" şeklinde konuştu.
Türk iş dünyasının müteşebbis ruhu var
Zirvede "Küresel Resesyonu Aşmada Dinamik Ticaretin Gücü" adlı panel düzenlendi. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi'nin moderatör olduğu panelde konuşan Çalık Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Çalık, Türk iş dünyasında yeni bir döneme girildiğini söyledi. Türk iş dünyasının ihracatın yarısını karşılayan Avrupa'da yaşanan krizle birlikte yeni pazarlara yöneldiğini anlatan Ahmet Çalık, "2023 yılında Türkiye'nin hedefleri var. Özel sektörün de hedefleri olmalı. Artık farklı coğrafyalarda farklı ülkelerde yatırımlarını artıran, işveren bir Türk müteşebbis ruhu bulunuyor. Kendi grubumuzdan örnek verirsek, Arnavutluk'un en büyük telekom şirketi durumuna geldik. Bankacılıkta da 20 Avrupalı markanın arasında yüzde 14 gibi pay ile lider konumdayız. Kosova'da da finans alanında hızla büyüyoruz. Orta Asya'da şantiyeler kuruyoruz. Kısa sürede 2 büyük savaş yaşayan ve altyapısı tamamen yok olan Irak'ta 2 bin megavatlık santral ile Iraklılar'a elektrik ulaştıracağız. Rekabet gücümüz rakiplerimize göre çok yüksek" diye konuştu. Panele katılan konuşmacılara ödülleri takdim edildi.

Sabah

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.