IKEA kârı çalışana dağıtıyor

2013'te yüzde 11 büyümeyi hedefleyen IKEA Türkiye, çalışanlarını da bu başarıya ortak ediyor. Şirket, yarınki kârının tamamını çalışanları arasında paylaştıracak

Türkiye'deki mağaza sayısını 6 yılda 8'e çıkarmayı planlayan IKEA, büyüme hedeflerini yüksek motivasyonlu çalışanlarla gerçekleştirecek. İstanbul'da iki, Ankara, İzmir ve Bursa'da birer tane olmak üzere 5 mağazada 2 bin çalışanla hizmet veren IKEA Türkiye, bu yıl bir ilke imza atıyor. Ekip içindeki dayanışmayı ve motivasyonu artırmak amacıyla yarın "Çalışan Günü" etkinliği düzenleyecek şirket, gün sonunda elde edilecek net kârın tamamını çalışanlar arasında eşit şekilde dağıtacak. Pazar günü çalışanların kendileri için satış yapacaklarını vurgulayan IKEA Türkiye Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Genel Müdürü Fuat Atalay, "Pazar günleri mağazalarımızda en yüksek ciro elde edilir. Bu yüzden pazarı seçtik. Simgesel bir prim olsa da çalışan bağlılığını artırmak adına önemli bir etkinlik" dedi.
38 ÇALIŞAN TEMSİLCİSİ VAR
Bu yıl bir dizi yeni insan kaynakları uygulamasını hayata geçirdiklerini vurgulayan Atalay, mağazalarda 7, genel müdürlükte 3 kişi olmak üzere 38 çalışan temsilcisi seçtiklerini ifade etti. Atalay, sözlerini şöyle sürdürdü: "Bu temsilciler belirli aralıklarla yöneticileriyle toplanıp durum değerlendirmesi yapıyor. Yılda iki kez de tüm ülke temsilcileri bir araya gelerek pek çok konuyu masaya yatırıyor."
2 BİN 100 KİŞİYE İSTİHDAM MÜJDESİ
Altı yıl içinde üç mağaza daha açacaklarını belirten Atalay, doğrudan ve dolaylı olarak 2 bin 100 kişiyi de işe alacakların ifade etti. Yeni planlanan 2 mağazanın İstanbul'da olacağını söyleyen Atalay, diğerinin farklı bir ilde açılacağını dile getirdi.
ONLİNE SATIŞLAR İYİ GİDİYOR'
IKEA mağazalarının olmadığı şehirlerdeki tüketicilere hizmet vermek amacıyla 2011 sonbaharında online satışa başladıklarını söyleyen Fuat Atalay, "İlk 10 ay sadece fiili olarak bulunmadığımız şehirlere hizmet verdik. Şimdi ise tüm Türkiye'ye satış yapıyoruz" dedi. Online satışların iyi gittiğini vurgulayan Atalay, "Taşınması kolay ve hasar görme olasılığı olmayan 5 bin 500 çeşit ürünü Türkiye'nin dört bir yanına gönderiyoruz. Bu yıl ciromuzun yüzde 2'sini online satışlardan elde etmeyi hedefliyoruz" şeklinde konuştu.

'ELEMAN DEĞİŞİM ORANI YÜZDE 25'
Perakende sektöründe yüzde 60 olan turn over (eleman değişim hızı) oranını farklı insan kaynakları uygulamaları sayesinde yüzde 25'e düşürdüklerini söyleyen IKEA Türkiye İK Direktörü Ayla Akkaban Maşlak, bu düşüşteki en büyük payın açık kapı ve yatay hiyerarşi uygulamalarında olduğunu belirtti. Maşlak, "Ekip üyeleri, grup liderleri, departman müdürleri ve direktörler olmak üzere dört kademeden oluşan hiyerarşi sistemimiz var. Tüm çalışanlar her yöneticinin 'kahve saati'nde istediği yöneticilerle görüşebiliyor. Ayrıca şirketin intranet'inden her çalışan ülke müdürü dahil tüm yöneticilere mesaj atıp, öneri ve şikâyetlerini yazabiliyor" dedi.

X
Sitelerimizde reklam ve pazarlama faaliyetlerinin yürütülmesi amaçları ile çerezler kullanılmaktadır.

Bu çerezler, kullanıcıların tarayıcı ve cihazlarını tanımlayarak çalışır.

İnternet sitemizin düzgün çalışması, kişiselleştirilmiş reklam deneyimi, internet sitemizi optimize edebilmemiz, ziyaret tercihlerinizi hatırlayabilmemiz için veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız.

Bu çerezlere izin vermeniz halinde sizlere özel kişiselleştirilmiş reklamlar sunabilir, sayfalarımızda sizlere daha iyi reklam deneyimi yaşatabiliriz. Bunu yaparken amacımızın size daha iyi reklam bir deneyimi sunmak olduğunu ve sizlere en iyi içerikleri sunabilmek adına elimizden gelen çabayı gösterdiğimizi ve bu noktada, reklamların maliyetlerimizi karşılamak noktasında tek gelir kalemimiz olduğunu sizlere hatırlatmak isteriz.